Asociația Educația la Sat: Școala la sat
stransa43,370RON
proiect47,070RON
din proiect92.1%
donatii379
Sunt elevi care, deși au ajuns în clasa a V-a sau a VI-a, întâmpină dificultăți la scris și citit, ori la matematică și sunt, în realitate, la nivel școlar de clasa II, III-a. În urma evaluărilor și a atelierelor susținute de Asociația Educația la Sat, împreună cu specialiști și cu voluntari, de mai bine de 4 ani, s-a dovedit că acești elevi au rămas în urmă deoarece au întâmpinat dificultăți de înțelegere când s-a predat lecția la clasă și nu au fost susținuți după școală, să o depășească. Prin urmare, în mintea lor au rămas goluri și nu au putut performa mai departe.
Un al doilea motiv, este pandemia și mediul școlar online. Acești doi ani de pandemie au adîncit și mai mult aceste lacune iar foarte mulți copii și-ai pierdut ritmul și sunt foarte dezorientați.
Un al treilea motiv, este că sunt clase simultan, cu foarte mulți elevi și unde invățătorul oricât de mult s-ar strădui, nu are fizic timp pentru fiecare elev in parte. Nu atât cât ar avea ei nevoie și evident rămân in urmă. In viitor, acești elevi, riscă să ajungă in prag de repetenție ori abandon școlar dacă nu există un plan concret de recuperare și susținere.
În timpul programelor de recuperare, am lucrat în grupe mici de 4/5 elevi și 1 la 1 și am observat că, în acest fel, ei pot depăși blocajele și pot recupera materia. Am măsurat imbunatățiri. Totuși, pe termen lung, este nevoie de mult exercițiu, program constant de predare după școală și multă consiliere școlară, psihologică, deoarece, mulți dintre acești copii întâmpină și probleme sociale in familie dar și în relația lor cu colegii și cadrele didactice.
Durata proiectului
Septembrie 2022-decembrie 2022
Cine suntem și ce facem
Suntem o comunitate de oameni care credem că educația la sat trebuie (re)construită, și regândită, actualizată, implicată. E nevoie de o punte între școală, părinți și comunitate. Începuturile poveștii sunt triste, pentru că arată eșecurile societății noastre; cei care au cel mai mult nevoie de ajutor sunt și cei care, de cele mai multe ori, nu îl primesc.
Asociația Educația la Sat s-a format in 2018 de către doi membri din sat și unul din Timișoara și are ca scop reducerea analfabetismului funcțional pană la maxim 20% din totalul numărului de elevi înscriși la școala din sat și eliminarea abandonului școlar.
Considerăm, că abandonul școlar poate fi prevenit atât prin susținerea copiilor în școală prin oferirea de sprijin în efectuarea temelor și sprijin material (hrana, rechizite, imbracăminte), dar și prin sprijinirea acestora în a‐și proiecta un viitor profesional, care poate constitui un factor motivațional pe termen lung pentru finalizarea studiilor. Descoperirea unei vocații este precum găsirea unui suflet pereche. Credem, că implicarea oamenilor și facerea de bine este molipsitoare și incheagă comunități puternice. Uneori, intervenția unui singur om, poate schimba o viață. Iar intervenția mai multor oameni, poate schimba viziunea, destinul unui sat intreg.
In acest sens, am dezvoltat câteva programe:
- Programe de tip “afterschool”- programe remediale, care includ metode non formale de predare și de educație alternativă pe parcursul anului școlar și ateliere de digitalizare
- Program de ajutor la teme si ofertă kit-uri educaționale (materiale didactice)
- Program de asigurarea unei mese zilnice în timpul meditațiilor, atunci cand situația o permite
- Program pentru implicare în activitați sportive si extrașcolare (excursii, sport, dansuri, ateliere creative, arte, muzică, hand-made etc)
- Școala de vară pentru copii
DESCRIEREA DETALIATĂ A PROIECTULUI
Descrierea problemei abordate
Este nevoie de un astfel de proiect, pentru că se estimează că riscul de abandon școlar in urma acestei pandemii va depăși 25% (cît era confirmată inainte de pandemie) în satele din România. Este o nevoie urgentă, de implicarea comunității pentru remedierea școlară și diminuarea abandonului școlar.
Acești elevi au rămas mult în urmă cu materia și s-au format multe goluri in cunoștințe, deci sunt în risc să abandoneze în viitorul apropiat, dacă nu sunt susținuți și încurajați prin diferite programe de remediere. Copiii aceștia sunt in risc de a nu avea joburi in viitor și in imposibilitatea de a-și intreține familia la rândul lor.
Comuna Coșteiu, județul Timiș, este alcătuită din 5 sate cu un total de aprox 4000 de locuitori. În comunitate sunt mulți elevi care intampină dificultăți de invățare. In urma evaluărilor cu cadrele didactice din școală s-a constatat peste 40% analfabetism funcțional. Anul trecut, doar 9 elevi au fost înscriși la examenul național de evaluare in clasa VIII-a, și doar 5 elevi au promovat examenul, iar cea mai mare medie a fost nota 6,57.
Sunt elevi care, deși au ajuns în clasa a V-a sau a VI-a, întâmpină dificultăți la scris și citit, ori la matematică și sunt, în realitate, la nivel școlar de clasa II, III-a, . În urma evaluărilor și a atelierelor susținute de Asociația Educația la Sat, împreună cu specialiști și cu voluntari, de mai bine de 4 ani, s-a dovedit că acești elevi au rămas în urmă deoarece au întâmpinat dificultăți de înțelegere când s-a predat lecția la clasă și nu au fost susținuți după școală, să o depășească. Prin urmare, în mintea lor au rămas goluri și nu au putut performa mai departe.
Un al doilea motiv, este pandemia și mediul școlar online. Acești doi ani de pandemie au adîncit și mai mult aceste lacune iar foarte mulți copii și-ai pierdut ritmul și sunt foarte dezorientați.
Un al treilea motiv, este că sunt clase simultan, cu foarte mulți elevi și unde invățătorul oricât de mult s-ar strădui, nu are fizic timp pentru fiecare elev in parte. Nu atât cât ar avea ei nevoie și evident rămân in urmă. In viitor, acești elevi, riscă să ajungă in prag de repetenție ori abandon școlar dacă nu există un plan concret de recuperare și susținere.
În timpul programelor de recuperare, am lucrat în grupe mici de 4/5 elevi și 1 la 1 și am observat că, în acest fel, ei pot depăși blocajele și pot recupera materia. Am măsurat imbunatățiri. Totuși, pe termen lung, este nevoie de mult exercițiu, program constant de predare după școală și multă consiliere școlară, psihologică, deoarece, mulți dintre acești copii întâmpină și probleme sociale in familie dar și în relația lor cu colegii și cadrele didactice.
Nevoia identificată de noi, ar fi ca, acest program de recuperare, în grupe restrînse (și 1 la 1 în unele cazuri) să fie constant, pe parcursul anului școlar, susținut de specialiști pe recuperare școlară, și însoțit de un consilier școlar, care poate ajuta atât elevul cât și profesorul de la școală să înțeleagă, mai bine, nevoile specifice de învățare pentru copiii din medii vulnerabile, în vederea prevenirii abandonului școlar.
Ca să venim în ajutorul elevilor și a comunității, am creat un program de remediere și alfabetizare după școală, de 4 ore , timp de 3 zile pe săptămână și pe o perioadă de 4 luni. Prin acest proiect vom aduce la lecții 30 de elevi, într-un spațiu special amenajat al asociației. Vom avea ateliere de remediere de tip non formal, susținute de 5 învățători care vor lucra în grupe de câte 6 elevi, pe toată perioada proiectului. In total, proiectul are 240 ore remediale și alfabetizare.
Scopul proiectului
Scopul este reducerea abandonului școlar și dorința/posibilitatea de a merge în clasa IX-a. Considerăm, că sprijinul oferit le va da incredere copiilor în forțele proprii, să meargă la liceu, ori o școală de meserii în orașul Lugoj ori Timișoara. Ca să fie un succes proiectul,avem un plan remedial, pe care l-am conceput impreună cu profesori și oferim teste de evaluare la inceputul si sfârșitul proiectului pentru a evalua performanța, progresul fiecărui elev.
Acest proiect va schimba în primul rând situația școlară e elevilor în risc de repetenție și abandon școlar deci implicit starea de bine, culturală și educațională a comunei. Va ajuta comunitatea cu exemple clare că niciun elev nu trebuie ignorat, doar pentru că provine din mediul defavorizat. Că e nevoie de astfel de programe remediale și de suportul intregii comunități pentru reușita lor.
Obiectivele proiectului
Obiectiv 1. Pentru grupele de “alfabetizare” ne-am propus ca la sfârșitul proiectului cel putin 90% dintre cei 30 de elevi înscriși în program, să știe să scrie și să citească o lecție din manualul clasei la care se află și să cunoască noțiunile de bază la matematică: numărare, adunare, scădere, înmulțire, împărțire, după caz.
Obiectiv 2: Pentru grupele de remediere ne-am propus să creștem cunoștințele de bază și să umplem golurile la materiile unde întâmpină dificultăți precum limba română și matematică, pentru toti elevii inscriși in program. Mai exact, ne-am propus să-I ajutăm să crească nota cu un punct la aceste materii. De exemplu, de la nota 4 la nota 5. Toți copiii să înțeleagă tabla inmulțirii și să știe scrie după dictare.
Obiectiv 3: Dintre copiii care participă in programul “Școala la Sat” ne-am propus ca niciunul să nu abandoneze școala din motive de alfabetizare sau corigență..
Echipa de proiect
Manager de Proiect : Ancuța Sîrbu
Coordonator Proiect: Veronica Icobescu
Invățător Larisa Munteanu
Invățător Judith Schropp
Profesor limba română – Anamaria Dobândă
Educator grupă- Nicoleta Mircu
Invățător grupă Veronica Icobescu
Bugetul
Nr. crt. | Descriere cheltuială | Linie bugetară (transport, consumabile, promovare, cost operare și administrare Timotion etc.) | Suma
(RON, incl TVA) |
Cheltuieli finanțate prin participarea la Timotion | |||
1. | Spațiu chirie | operare | 2800 |
2. | Utilitati spatiu | operare | 2400 |
3. | Plată educatori specialisti | Resurse umane | 18355 |
4 | Combustibil voluntari | transport | 2000 |
5 | masă | hrană | 7200 |
6 | Material didactic print | consumabile | 900 |
7 | neprevazute | 4000 | |
8 | Cost operare/administrare Timotion | administrare | 9414 |
TOTAL CHELTUIELI FINANȚATE PRIN TIMOTION 47069RON | |||
Cheltuieli finanțate din alte fonduri decât cele de la Timotion | |||
TOTAL CHELTUIELI ALTE FONDURI 0.00 RON | |||
TOTAL 47069 RON |