Asociația Copii și Zâne: Credem în supereroi
stransa29,660RON
proiect22,500RON
din proiect131.8%
donatii233
”Ne cresc copiii…” sunt cuvintele spuse de multe ori șoptit de părinți, terapeuți, profesori și psihologi, cu o urmă de teamă, îndoială. Ce facem? Cum îi ajutăm?
Noi, cei din Asociația Copii și Zâne, credem mereu în șansa copiilor cu tulburări de dezvoltare de a deveni adulți independenți și fericiți!
Proiectul ”Credem în supereroi” vine în sprijinul a 15 copii și adolescenți diagnosticați cu o tulburare de dezvoltare, ce se confruntă cu dificultăți socio-emoționale și de integrare în perioada pubertății și adolescenței. Scopul proiectului este de a le dezvolta abilitățile necesare pentru o viață cât mai independentă prin ateliere de grup oferite gratuit timp de 3 luni. Vor învăța cum să gătească, să relaționeze, să își exprime emoțiile împreună, să interacționeze fizic adecvat, să joace un board game împreună, să își petreacă timpul împreună ca orice alți adolescenți. Prin pregătirea părinților și a specialiștilor, copiii lor, viitori adulți, vor avea resursele necesare pentru a înțelege și a parcurge mai ușor această vârstă copleșitoare. Astfel părinți și specialiști vor putea participa la două workshop-uri online și vor avea acces ulterior la un material digital cu informații și soluții concrete.
Este atât de important ca în perioada aceasta, plină de schimbări, să fie împreună, să învețe unii de la alții, să fie văzuți și ascultați. Și la fel de important este ca familiile lor să simtă că această vârstă nu aduce doar nesiguranță și în nici un caz izolare, ci sprijin real și o comunitate alături.
Durata proiectului
septembrie-decembrie 2022.
Cine suntem și ce facem
Asociația Copii și Zâne sprijină copiii cu nevoi speciale prin proiecte educaționale, caritabile și de informare. Credem ca fiecare copil are dreptul să fie fericit, integrat în comunitate și ajutat pentru a-și atinge potențialul spre o viață independentă. Misiunea noastră este de a crea un model de abordare terapeutică și educațională atât a copiilor cu dizabilități, cât și a copiilor tipici în comunitate,urmărind bunăstarea acestora și a părinților.
Asociația a fost înființată în 2009 inițial sub denumirea de Asociația Autism Infantil Timișoara, în ultimii 13 ani desfășurând proiecte ce au avut ca obiective informarea părinților ( Ghid pentru părinți speciali- Proiect Timotion 2017), sprijinirea copiilor din medii defavorizate (Copii între birocrație și terapie- Proiect Timotion 2018, ”Pot și eu în ritmul meu -Timotion 2019, Emoția ca un puzzle – Timotion 2020, Caietul lui Pișcoțel – Timotion 2021) informarea comunității despre cauza copiilor cu nevoi speciale (ateliere în cadrul festivalului Plai), strângere de fonduri pentru terapie (Târguri de Mărțișor, Crăciun, Proiect ”Copii speciali – Povestea continuă”), propunerea de politici publice alternative ( Partener în proiectul ”PACA” și membru fondator în Rețeaua RO-TSA). Echipa Asociației este formată din 13 psihologi, psihopedagogi și asistenți sociali specializați ce oferă sprijin unui număr de 35 de copii și adolescenți cu vârsta cuprinsă între 1 an și 6 luni și 23 ani diagnosticați cu tulburări de spectru autist, întârzieri în dezvoltare, hipoacuzie, tulburări de limbaj, tulburări emoționale.
DESCRIEREA DETALIATĂ A PROIECTULUI
Pubertatea și adolescența aduc o serie de modificări greu de controlat în rândul copiilor. Când e vorba de copiii cu autism sau alte tulburări în dezvoltare, pubertatea și adolescența pot fi copleșitoare atât pentru cei care o trăiesc cât și pentru membrii familiei. E foarte dificil pentru un copil special să înțeleagă ce se întâmplă cu corpul lui și să-și controleze emoțiile. Toate aceste modificări emoționale și comportamentale aduc respingere din partea societății și mai apoi izolare. Din păcate acești copii, ajunși la vârsta pubertății și a adolescenței, sunt respinși inclusiv de specialiști pe considerentul că ”nu mai e nimic de făcut”. Începând cu vârsta pubertății, pentru copiii din spectrul autist și alte tulburări în dezvoltare se închid foarte multe uși. De acum sunt prea mari ca să aibă acces la leagănele din parc sau la locul de joacă și nu au suficiente abilități pentru a face activități potrivite vârstei lor. Nu au un grup de prieteni cu care să se întâlnească, nu se pot autoîngriji și sunt dependenți de un adult. De cele mai multe ori, părintele ajunge să se izoleze alături de copilul lor special, neavând nici un sprijin sau opțiuni de a-și antrena copilul în activități specifice vârstei și dezvoltării lui.
În ultimii ani, echipa Copii și Zâne a ascultat numeroase povești și solicitări de sprijin din partea părinților în căutare de soluții educaționale și de socializare pentru copiii lor mai mari. Prin acest proiect, răspunsul nostru se poate concretiza și astfel ajuta acolo unde este nevoie.
Scopul proiectului
Scopul proiectului „Credem în supereroi” este de a dezvolta activități special create pentru 15 copii din spectrul autist și alte tulburări în dezvoltare, care au ajuns la vârsta pubertății și a adolescenței, pentru a preveni izolarea și pentru a le facilita integrarea. Dorim să organizăm ateliere de grup prin care copiii să își dezvolte abilitățile de viață independentă și de integrare în societate. De asemenea prin acest proiect dorim să promovăm în rândul specialiștilor importanța dezvoltării unor astfel de servicii, pentru a crește cât mai mult rata de copii integrați și adulți autonomi. Noi credem în șansa fiecărui copil indiferent de vârstă, de a învăța abilități noi care să-i ajute să fie cu un pas mai aproape de integrare.
Obiectivele proiectului
Obiectiv 1: 15 copii și adolescenți cu tulburări de dezvoltare vor beneficia de 2 ore pe săptămână de activități educaționale și terapeutice organizate în ateliere de grup în perioada octombrie-decembrie 2022.
Obiectiv 2: Beneficiarii proiectului vor învăța timp de 3 luni abilități de viață independentă: cum să facă o listă de cumpărături, cum să urmeze o rețetă, cum să își pregătească masa, cum să folosească bucătăria în siguranță.
Obiectiv 3: Beneficiarii proiectului vor învăța timp de 3 luni în cadrul atelierelor de grup abilități de socializare adecvate vârstei: cum să relaționeze, cum să respecte spațiul personal, cum să interacționeze fizic adecvat, cum să participe la jocuri tip board game.
Obiectiv 4: Părinți și specialiști vor afla prin 2 workshop-uri online desfășurate în perioada octombrie-decembrie 2022 cum să dezvolte abilități de socializare și viață independentă, precum și cum să gestioneze dificultățile socio-emoționale specifice perioadei de pubertate și adolescență
Echipa de proiect
Coordonator proiect:
- Alexandra Pascariu, psihopedagog cu experiență de 14 ani în lucru cu copii, adolescenți și familii, copreședinte Asociația Copii și Zâne.
Coordonator voluntari:
- Carla Podaru, psiholog cu experiență de 2 ani în lucrul cu copiii, experiență în resurse umane, în promovare și fundraising
Echipa de implementare: susținere ateliere și workshop-uri
- Anca Matei – psihopedagog și profesor de sprijin cu o experiență de 10 ani în lucrul cu copiii
- Ana-Maria Covaliu – psihopedagog și profesor de sprijin cu o experiență de 10 ani în lucrul cu copiii
- Monica Chirițescu-Ivan – psihopedagog cu o experiență de 12 ani în lucrul cu copiii
- Manuela Miheț – psiholog clinician cu o experiență de 4 ani și jumătate în lucrul cu copiii
Promovare proiect:
- Carla Podaru
BUGETUL
a) pe baza obiectului de strângere de fonduri prin Timotion
Pentru desfășurarea proiectului vom avea nevoie de o varietate de materiale educaționale sub formă de jocuri, video-uri, planșe și fișe, pentru atelierele de grup ce au ca obiectiv dezvoltarea abilităților de socializare. Pentru atelierele de grup în care copiii și adolescenții vor învăța cum să gătească vom avea nevoie de consumabile pentru diversele rețete pe care le vor pregăti, dar și anumite ustensile de bucătărie. Echipa proiectului formată din 5 psihologi, psihopedagogi și un coordonator va lucra timp de 4 luni pentru evaluarea beneficiarilor, pregătirea voluntarilor, pregătirea și susținerea atelierelor, crearea prezentărilor și susținerea workshop-urilor, adunarea informațiilor într-un document distribuit online, însumând minim 350 de ore. Iar pentru a oferi activitățile educațional-terapeutice din cadrul atelierelor și a workshop-urilor întru-un mod eficient , adaptat nevoilor și pornind de la resurse evidence-based avem nevoie de instrumente de training specializat și de lucru pentru adolescenți.
b) pe baza fondurilor proprii sau a altor surse de finanțare, dacă este cazul
Din fondurile proprii vom acoperi partea de promovare a proiectului și a activităților, precum și achiziționarea de noi instrumente educaționale dedicate adolescenților.
Nr. crt. | Descriere cheltuială | Linie bugetară (transport, consumabile, promovare, cost operare și administrare Timotion etc.) | Suma
(RON, incl TVA) |
Cheltuieli finanțate prin participarea la Timotion | |||
1. | materiale educaționale și consumabile | consumabile | 1000 |
2. | personal | resurse umane | 14000 |
3. | training specializat PEERs | resurse umane | 2300 |
4. | instrumente educaționale în lucrul cu adolescenții PEERs | materiale | 700 |
5. | cost de operare și administrare Timotion de 20% | Cost operare și administrare Timotion | 4500 |
TOTAL CHELTUIELI FINANȚATE PRIN TIMOTION 22500RON | |||
Cheltuieli finanțate din alte fonduri decât cele de la Timotion | |||
6. | promovare | promovare | 300 |
7. | instrumente educaționale în lucrul cu adolescenții | materiale | 1000 |
8. | |||
9. | |||
TOTAL CHELTUIELI ALTE FONDURI 1300 RON | |||
TOTAL 22900 RON |