Inițiativa în educație – Centrul de resurse pentru educație
stransa35,491RON
proiect27,000RON
din proiect131.4%
donatii372
REZUMAT
În contextul unor nevoi tot mai acute de transformare și îmbunătățire a sistemului educațional, proiectul Centrul de Resurse pentru Educație are ca principal scop crearea unui spațiu care să susțină învățarea și dezvoltarea personală a profesorilor, elevilor și părinților. Activitățile planificate în cadrul centrului vor oferi acces la trei tipuri de resurse care pot face diferența în educație:
1.Oameni valoroși, profesioniști din educație și din domenii adiacente, pentru a îndruma și inspira dascălii și elevii.
2.Cărți cheie din domeniul educației.
3.Strategii ecologice de optimizare a procesului de predare, prin materiale refolosibile.
Prin fiecare activitate din agenda centrului urmărim să transmitem un mesaj important: nu este nevoie de resurse costisitoare pentru a face educație de calitate; este de ajuns o gândire proactivă și o instruire permanentă pentru a găsi alternative care să creeze experiențe de învățare plăcute și valoroase. Principalele direcții de activitate ale Centrului de Resurse pentru Educație:
1. Biblioteca comunităţii inEDU [Prima bibliotecă comunitară ce va oferi acces la cărţi de specialitate şi de interes pentru domeniul educaţional.]
2. Ateliere de formare continuă pentru profesori [Serie de workshop-uri aplicate, centrate pe teme actuale din educație.]
3. Programul InEdu You(th) [Activități dedicate tinerilor elevi, pe teme de dezvoltare personală, profesională și socială.]
4. Ateliere de reciclare creativă [Educație ecologică pentru profesori și părinți.]
DURATA: 10 luni (mai 2019 – februarie 2020)
CINE SUNTEM ȘI CE FACEM?
Am pornit ca un grup de acţiune civică în sfera educaţională, ne-am constituit câteva luni mai târziu şi într-o asociaţie cu misiunea de a contribui la dezvoltarea sistemului educaţional.
Suntem un ONG din Timișoara care crede în puterea educației de a transforma în bine societatea, începând cu fiecare în parte. Activitatea noastră este ghidată de următoarele valori: integritate, colaborare, bunătate, evoluţie, responsabilitate, contribuţie.
Activitatea inEDU a inclus în cei trei ani de la înființare, proiecte dedicate atât profesorilor, cât și elevilor, studenților, viitorilor profesori și părinților. Din experiența avută, am înțeles că doar lucrând împreună, ascultându-ne și inspirându-ne reciproc, putem schimba lucrurile și aduce plus valoare în educație.
Dincolo de aceste activități, ONG-ul nostru desfășoară și campanii de advocacy precum și dezbateri publice pentru politici educaţionale în Timişoara.
Echipa inEDU este formată exclusiv din voluntari. Deşi volumul de muncă este nu de puține ori copleșitor, iar lipsa unui buget dedicat își face simțită prezența, rămânem în continuare pe baricade datorită realizărilor notabile din acești trei ani, datorită reacțiilor pozitive din rândul comunității noastre în continuă creștere, dar și datorită descoperirii treptate de noi și noi nevoi reale în educație, ce nu pot fi ignorate.
DE CE ESTE NEVOIE DE ACEST PROIECT?
Conform studiilor din domeniu, calitatea predării are o influenţă mai mare asupra rezultatelor şcolare ale elevilor decât alţi factori precum climatul, conducerea şcolii, resursele materiale (Kyriakides & co, 2010). Studiile OECD indică faptul că ţările care şi-au îmbunătăţit semnificativ performanţa la testările internaţionale în ultimii 10 ani au implementat politici speciale pentru a îmbunătăţi calitatea personalului din învăţământ (Coaliţia pentru Educaţie). Rezultatele naţionale la evaluări precum PISA şi PEARLS arată nevoia optimizării procesului educational încât acestea să dezvolte competenţe în rândul elevilor. România are cea mai scăzută rată a investiţiei în educaţie din Uniunea Europeană. Atragerea copiilor spre şcoală, îmbunătăţirea sistemului de educaţie, crearea unor experienţe plăcute de învăţare ar reduce abandonul şcolar.
Pornind de la aceste observaţii faptice şi statistice, inEDU îşi propune să investească în resursa umană şi în formarea unor profesori competenţi, cu mentalitate deschisă şi adaptată contextului actual din educaţia românească.
CE VOM FACE PENTRU CA PROIECTUL SĂ FIE UN SUCCES?
Primul pas va fi construirea unei echipe de minim 6 oameni, membri inEDU şi voluntari, care se vor ocupa de dezvoltarea şi implementarea proiectului, împărţiţi pe cele 3 direcţii de acţiune – bibliotecă, workshop-uri, upcycling. Al doilea pas va fi promovarea evenimentului Timotion şi atragerea unui număr cât mai mare de donatori. Această acţiune va presupune implicare în mediul online (articole, video-uri, fotografii, e-mailuri către baza de date, comunicate de presă) şi offline. Vom avea cel puţin 5 campioni care vor alerga pentru această cauză şi vom implica întreaga noastră comunitate. Vom prezenta proiectul în cadrul unor contexte diferite (conferinţe, evenimente de business) şi vom derula alte activităţi de fundraising. Coordonatorul de proiect va monitoriza constant evoluţia derulării proiectului şi va furniza aceste informaţii donatorilor şi publicului larg. La finalul evenimentului, vom redacta un raport de activitate care va putea fi accesat pe site-ul www.inedu.ro. Ne bucurăm că proiectul va continua să aibă impact şi după durata iniţială de 10 luni a proiectului. Biblioteca va fi în continuare deschisă comunităţii, clubul de carte va continua, vor exista materiale utile pe pagina de Facebook şi pe site, care pot fi folosite de către părinţi şi profesori.
CE REZULTATE PROMITEM?
Din experienţa noastră, acțiunile pe care le vom întreprinde în proiect vor avea rezultate precum:
* o mai mare implicare şi asumare, pe termen lung și in mod susţinut, din partea comunității educaționale timișorene;
* informare şi inovare prin dotarea bibliotecii cu cărți de specialitate valoroase, organizarea de intâlniri și dezbateri ale cititorilor, impărtășirea rezultatelor implementării anumitor strategii și răspândirea bunelor practici, inclusiv prin ateliere tematice pentru dascăli;
* implementarea la clasă de către profesori a bunelor practici astfel răspândite, cu impact direct în calitatea actului educaţional;
* colaborarea este cheia creșterii nivelului calității proceselor din școală, iar noi vom fi susținătorii tuturor persoanelor cu inițiativă și dornice in a aduce inovare in clasa/scoala lor. In urma acestor ateliere, cel puțin 200 de dascăli vor fi promotorii noului in comunitatea lor!
* tinerii se vor putea descoperi și vor căpăta superputeri in cadrul evenimentelor pregătite prin programul You(th). Pepiniera noastră de talente va crește atât ca număr, dar și ca impact. Vom avea tineri curajoși, increzători, capabili de a duce totul la următorul nivel in ceea ce privește educația.
* educarea responsabilității prin atelierele legate de reciclare; educarea unor trăsături precum răbdarea şi cumpătarea spre a preveni folosirea iraţională a resurselor (waste).
CE VA SCHIMBA ACEST PROIECT ÎN COMUNITATEA TA?
Ne dorim o comunitate proactivă in ceea ce privește educația. Dorim să stârnim interesul tuturor, să stimulăm dorința de implicare, să-și dorească schimbarea și să o genereze, să fie responsabili și să facă lucrurile in mod sustenabil.
De asemenea, ne dorim în jurul nostru oameni aliniați cu valorile noastre, pregătiți să invețe continuu și să contribuie la îmbunătățirea vieții lor și a celor din jur.
ALTE ORGANIZAȚII, INSTITUȚII, GRUPURI CARE NE VOR SPRIJINI ÎN PROIECT
Aproape jumătate din activitățile noastre de până acum au fost desfășurate în parteneriate, inEDU dezvoltând numeroase colaborări cu organizațiile nonguvernamentale.
Aceste proiect se bazează foarte mult pe implicarea comunității și pe buna colaborare dintre diferite organizații și instituții. Suntem deschiși în a stabili colaborări cu Inspectoratul Școlar Județean, cu liceele pedagogice, cu facultăți de psihologie și departamente de educație,
Pentru dotarea bibliotecii vom stabili legături și parteneriate cu edituri. Vom promova biblioteca în școlile din Timișoara, în grădinițe și creșe. Vom cere sprijinul departamentului de pregătirea cadrelor didactice (DPPD, UVT, ISJ).Vom lua legătura cu scriitori și persoane publice pe care le invităm să se alăture demersului nostru de a promova lectura și a dona cărți de educație.
Workshopurile se vor dezvolta și cu ajutorul ONG-uri cu care vom colabora:
Asociația Sfera Timișoarei: împărțirea spațiului (co-working space) – > impact: minimizarea costurilor din cheltuielile de chirii
Asociația Învățătorilor Bănățeni – promovare și diseminarea informației în rândul grupului țintă
Academia Mămicilor din Timișoara
Asociația Școala Mamei Junior
Ecostuff
Pentru proiectul de formare a cadrelor didactice vom crea parteneriate cu școli și alte organizații nonguvernamentale.
PARTICIPAREA LA TIMOTION 2019
Participarea la Timotion va fi anunțată pe paginile de social media (facebook) dedicate proiectelor noastre, pe site-urile organizației, dar și cu ajutorul partenerilor noștri. De asemenea, vom aduce la cunoștință această participare tuturor persoanelor interesate de proiectele noastre, ce și-au exprimat acordul in acest sens (via email, SMS). Mizăm pe implicarea tuturor celor pasionați de educație, dornici de a-și aduce contribuția la realizarea unui astfel de proiect.
INFORMAREA ȘI IMPLICAREA DONATORILOR ÎN PROIECT
Transparenta este un criteriu important pentru munca noastră şi vom face toate demersurile încât să informăm cât mai bine donatorii despre utilizarea fondurilor primite şi rezultatele obţinute.
Donatorii vor fi informați prin intermediul rețelelor de socializare desfășurarea proiectelor.
-Pagina de Facebook \”Initiativa în educatie\”, \”Clubul de carte\”, \”Pentru educaţie\” precum şi pagini partenere.
-Newsletter către baza de date
-Raport de activitate care va putea fi descărcat de pe site-ul inEDU la finalul proiectului
-Albume foto pe pagina de Facebook şi galerie pe site-ul nostru
-Canalul de youtube al ONG-ului va conţine filmulețe de prezentare şi vlog-uri
-Comunicate de presă, interviuri, declaraţii, intervenţii TV şi în presa scrisă
Asociaţia \”Iniţiativă în Educaţie\” se bazează pe sprijinul voluntarilor si îi considera pe aceștia o resursa valoroasă în derularea activităților proiectului. Voluntarii implicaţi vor fi îndrumaţi de către un coordonator de proiect, iar donatorii care doresc să se implice şi în implementarea proiectelor sunt invitaţi să se alăture echipei de organizare. La rândul nostru vom aminti în cadrul fiecărui eveniment organizat că acesta a putut avea loc datorită donatorilor TIMOTION. Participanţii vor afla mai multe informaţii despre TIMOTION şi vor fi invitaţi să participe la edițiile viitoare.
La evenimentul de deschidere a bibliotecii vom oferi tuturor donatorilor prezenţi un semn de carte cadou.
OBIECTIVUL DE STRÂNGERE DE FONDURI PRIN TIMOTION
Chirie spaţiu pentru bibliotecă şi evenimente lunare (workshopuri+seri de dezbatere, club de carte) 464 lei /lună x 10 luni de proiect= 4640 lei chirie.
Achiziţie cărţi de educaţie pentru biblioteca comunitară 100 de cărţi x ~35 lei/carte = 3500 lei.
Cheltuieli legate de activitățile proiectului (materiale, birotică, consumabile, papetărie, apă, etc.) 115 lei/eveniment x 28 de evenimente = 3200 lei
Cheltuieli de promovare, print, marketing, design grafic , copywriting şi PR (servicii şi materiale) 250lei x 28 evenimente = 7000 lei
Cheltuieli traineri, formatori, management și coordonare / resursa umana = 6210 lei
Comision TIMOTION = 4910 lei
ALTE FONDURI
Cheltuieli de regie 200 de lei x 10 luni (curent, gaz, internet spaţiu) 2000 lei
Achiziţie cărţi de educaţie pentru bibliotecă 1500 lei
Cheltuieli pentru achiziţia de echipamente 400 lei
Fotograf 2800 lei
Site proiect 2000 lei