|   Inscriere 

Inițiativa în educație – Centrul de resurse pentru educație

Suma
stransa
35,491RON
Target
proiect
27,000RON
Procentaj
din proiect
131.4%
Numar
donatii
372

REZUMAT

În contextul unor nevoi tot mai acute de transformare și îmbunătățire a sistemului educațional, proiectul Centrul de Resurse pentru Educație are ca principal scop crearea unui spațiu care să susțină învățarea și dezvoltarea personală a profesorilor, elevilor și părinților. Activitățile planificate în cadrul centrului vor oferi acces la trei tipuri de resurse care pot face diferența în educație:

1.Oameni valoroși, profesioniști din educație și din domenii adiacente, pentru a îndruma și inspira dascălii și elevii.

2.Cărți cheie din domeniul educației.

3.Strategii ecologice de optimizare a procesului de predare, prin materiale refolosibile.

Prin fiecare activitate din agenda centrului urmărim să transmitem un mesaj important: nu este nevoie de resurse costisitoare pentru a face educație de calitate; este de ajuns o gândire proactivă și o instruire permanentă pentru a găsi alternative care să creeze experiențe de învățare plăcute și valoroase. Principalele direcții de activitate ale Centrului de Resurse pentru Educație:

1. Biblioteca comunităţii inEDU [Prima bibliotecă comunitară ce va oferi acces la cărţi de specialitate şi de interes pentru domeniul educaţional.]

2. Ateliere de formare continuă pentru profesori [Serie de workshop-uri aplicate, centrate pe teme actuale din educație.]

3. Programul InEdu You(th) [Activități dedicate tinerilor elevi, pe teme de dezvoltare personală, profesională și socială.]

4. Ateliere de reciclare creativă [Educație ecologică pentru profesori și părinți.]

DURATA: 10 luni (mai 2019 – februarie 2020)

CINE SUNTEM ȘI CE FACEM?

Am pornit ca un grup de acţiune civică în sfera educaţională, ne-am constituit câteva luni mai târziu şi într-o asociaţie cu misiunea de a contribui la dezvoltarea sistemului educaţional.

Suntem un ONG din Timișoara care crede în puterea educației de a transforma în bine societatea, începând cu fiecare în parte. Activitatea noastră  este ghidată de următoarele valori: integritate, colaborare, bunătate, evoluţie, responsabilitate, contribuţie.

Activitatea inEDU a inclus în cei trei ani de la înființare, proiecte dedicate atât profesorilor, cât și elevilor, studenților, viitorilor profesori și părinților. Din experiența avută, am înțeles că doar lucrând împreună, ascultându-ne și inspirându-ne reciproc, putem schimba lucrurile și aduce plus valoare în educație.

Dincolo de aceste activități, ONG-ul nostru desfășoară și campanii de advocacy precum și dezbateri publice pentru politici educaţionale în Timişoara.

Echipa inEDU este formată exclusiv din voluntari. Deşi volumul de muncă este nu de puține ori copleșitor, iar lipsa unui buget dedicat își face simțită prezența, rămânem în continuare pe baricade datorită realizărilor notabile din acești trei ani, datorită reacțiilor pozitive din rândul comunității noastre în continuă creștere, dar și datorită descoperirii treptate de noi și noi nevoi reale în educație, ce nu pot fi ignorate.

DE CE ESTE NEVOIE DE ACEST PROIECT?

Conform studiilor din domeniu, calitatea predării are o influenţă mai mare asupra rezultatelor şcolare ale elevilor decât alţi factori precum climatul, conducerea şcolii, resursele materiale (Kyriakides & co, 2010). Studiile OECD indică faptul că ţările care şi-au îmbunătăţit semnificativ performanţa la testările internaţionale în ultimii 10 ani au implementat politici speciale pentru a îmbunătăţi calitatea personalului din învăţământ (Coaliţia pentru Educaţie). Rezultatele naţionale la evaluări precum PISA şi PEARLS arată nevoia optimizării procesului educational încât acestea să dezvolte competenţe în rândul elevilor. România are cea mai scăzută rată a investiţiei în educaţie din Uniunea Europeană.  Atragerea copiilor spre şcoală, îmbunătăţirea sistemului de educaţie, crearea unor experienţe plăcute de învăţare ar reduce abandonul şcolar.

Pornind de la aceste observaţii faptice şi statistice, inEDU îşi propune să investească în resursa umană şi în formarea unor profesori competenţi, cu mentalitate deschisă şi adaptată contextului actual din educaţia românească.

CE VOM FACE PENTRU CA PROIECTUL SĂ FIE UN SUCCES?

Primul pas va fi construirea unei echipe de minim 6 oameni, membri inEDU şi voluntari, care se vor ocupa de dezvoltarea şi implementarea proiectului, împărţiţi pe cele 3 direcţii de acţiune – bibliotecă, workshop-uri, upcycling. Al doilea pas va fi promovarea evenimentului Timotion şi atragerea unui număr cât mai mare de donatori. Această acţiune va presupune implicare în mediul online (articole, video-uri, fotografii, e-mailuri către baza de date, comunicate de presă) şi offline. Vom avea cel puţin 5 campioni care vor alerga pentru această cauză şi vom implica întreaga noastră comunitate. Vom prezenta proiectul în cadrul unor contexte diferite (conferinţe, evenimente de business) şi vom derula alte activităţi de fundraising. Coordonatorul de proiect va monitoriza constant evoluţia derulării proiectului şi va furniza aceste informaţii donatorilor şi publicului larg. La finalul evenimentului, vom redacta un raport de activitate care va putea fi accesat pe site-ul www.inedu.ro. Ne bucurăm că proiectul va continua să aibă impact şi după durata iniţială de 10 luni a proiectului. Biblioteca va fi în continuare deschisă comunităţii, clubul de carte va continua, vor exista materiale utile pe pagina de Facebook şi pe site, care pot fi folosite de către părinţi şi profesori.

CE REZULTATE PROMITEM?

Din experienţa noastră, acțiunile pe care le vom întreprinde în proiect vor avea rezultate precum:

* o mai mare implicare şi asumare, pe termen lung și in mod susţinut, din partea comunității educaționale timișorene;

* informare şi inovare prin dotarea bibliotecii cu cărți de specialitate valoroase, organizarea de intâlniri și dezbateri ale cititorilor, impărtășirea rezultatelor implementării anumitor strategii și răspândirea bunelor practici, inclusiv prin ateliere tematice pentru dascăli;

* implementarea la clasă de către profesori a bunelor practici astfel răspândite, cu impact direct în calitatea actului educaţional;

* colaborarea este cheia creșterii nivelului calității proceselor din școală, iar noi vom fi susținătorii tuturor persoanelor cu inițiativă și dornice in a aduce inovare in clasa/scoala lor. In urma acestor ateliere, cel puțin 200 de dascăli vor fi promotorii noului in comunitatea lor!

* tinerii se vor putea descoperi și vor căpăta superputeri in cadrul evenimentelor pregătite prin programul You(th). Pepiniera noastră de talente va crește atât ca număr, dar și ca impact. Vom avea tineri curajoși, increzători, capabili de a duce totul la următorul nivel in ceea ce privește educația.

* educarea responsabilității prin atelierele legate de reciclare; educarea unor trăsături precum răbdarea şi cumpătarea spre a preveni folosirea iraţională a resurselor (waste).

CE VA SCHIMBA ACEST PROIECT ÎN COMUNITATEA TA?

Ne dorim o comunitate proactivă in ceea ce privește educația. Dorim să stârnim interesul tuturor, să stimulăm dorința de implicare, să-și dorească schimbarea și să o genereze, să fie responsabili și să facă lucrurile in mod sustenabil.

De asemenea, ne dorim în jurul nostru oameni aliniați cu valorile noastre, pregătiți să invețe continuu și să contribuie la îmbunătățirea vieții lor și a celor din jur.

ALTE ORGANIZAȚII, INSTITUȚII, GRUPURI CARE NE VOR SPRIJINI ÎN PROIECT

Aproape jumătate din activitățile noastre de până acum au fost desfășurate în parteneriate, inEDU dezvoltând numeroase colaborări cu organizațiile nonguvernamentale.

Aceste proiect se bazează foarte mult pe implicarea comunității și pe buna colaborare dintre diferite organizații și instituții. Suntem deschiși în a stabili colaborări cu Inspectoratul Școlar Județean, cu liceele pedagogice, cu facultăți de psihologie și departamente de educație,

Pentru dotarea bibliotecii vom stabili legături și parteneriate cu edituri. Vom promova biblioteca în școlile din Timișoara, în grădinițe și creșe. Vom cere sprijinul departamentului de pregătirea cadrelor didactice (DPPD, UVT, ISJ).Vom lua legătura cu scriitori și persoane publice pe care le invităm să se alăture demersului nostru de a promova lectura și a dona cărți de educație.

Workshopurile se vor dezvolta și cu ajutorul ONG-uri cu care vom colabora:

Asociația Sfera Timișoarei: împărțirea spațiului (co-working space) – > impact: minimizarea costurilor din cheltuielile de chirii

Asociația Învățătorilor Bănățeni – promovare și diseminarea informației în rândul grupului țintă

Academia Mămicilor din Timișoara

Asociația Școala Mamei Junior

Ecostuff

Pentru proiectul de formare a cadrelor didactice vom crea parteneriate cu școli și alte organizații nonguvernamentale.

PARTICIPAREA LA TIMOTION 2019

Participarea la Timotion va fi anunțată pe paginile de social media (facebook) dedicate proiectelor noastre, pe site-urile organizației, dar și cu ajutorul partenerilor noștri. De asemenea, vom aduce la cunoștință această participare tuturor persoanelor interesate de proiectele noastre, ce și-au exprimat acordul in acest sens (via email, SMS). Mizăm pe implicarea tuturor celor pasionați de educație, dornici de a-și aduce contribuția la realizarea unui astfel de proiect.

INFORMAREA ȘI IMPLICAREA DONATORILOR ÎN PROIECT

Transparenta este un criteriu important pentru munca noastră şi vom face toate demersurile încât să informăm cât mai bine donatorii despre utilizarea fondurilor primite şi rezultatele obţinute.

Donatorii vor fi informați prin intermediul rețelelor de socializare desfășurarea proiectelor.

-Pagina de Facebook \”Initiativa în educatie\”, \”Clubul de carte\”, \”Pentru educaţie\” precum şi pagini partenere.

-Newsletter către baza de date

-Raport de activitate care va putea fi descărcat de pe site-ul inEDU la finalul proiectului

-Albume foto pe pagina de Facebook şi galerie pe site-ul nostru

-Canalul de youtube al ONG-ului va conţine filmulețe de prezentare şi vlog-uri

-Comunicate de presă, interviuri, declaraţii, intervenţii TV şi în presa scrisă

Asociaţia \”Iniţiativă în Educaţie\” se bazează pe sprijinul voluntarilor si  îi considera pe aceștia o resursa valoroasă în derularea activităților proiectului. Voluntarii implicaţi vor fi îndrumaţi de către un coordonator de proiect, iar donatorii care doresc să se implice şi în implementarea proiectelor sunt invitaţi să se alăture echipei de organizare. La rândul nostru vom aminti în cadrul fiecărui eveniment organizat că acesta a putut avea loc datorită donatorilor TIMOTION.  Participanţii vor afla mai multe informaţii despre TIMOTION şi vor fi invitaţi să participe la edițiile viitoare.

La evenimentul de deschidere a bibliotecii vom oferi tuturor donatorilor prezenţi un semn de carte cadou.

OBIECTIVUL DE STRÂNGERE DE FONDURI PRIN TIMOTION

Chirie spaţiu pentru bibliotecă şi evenimente lunare (workshopuri+seri de dezbatere, club de carte) 464 lei /lună x 10 luni de proiect= 4640 lei chirie.
Achiziţie cărţi de educaţie pentru biblioteca comunitară 100 de cărţi x ~35 lei/carte = 3500 lei.
Cheltuieli legate de activitățile proiectului (materiale, birotică, consumabile, papetărie, apă, etc.) 115 lei/eveniment x 28 de evenimente = 3200 lei
Cheltuieli de promovare, print, marketing, design grafic , copywriting şi PR (servicii şi materiale) 250lei x 28 evenimente = 7000 lei
Cheltuieli traineri, formatori, management și coordonare / resursa umana = 6210 lei
Comision TIMOTION = 4910 lei

ALTE FONDURI

Cheltuieli de regie 200 de lei x 10 luni (curent, gaz, internet spaţiu) 2000 lei
Achiziţie cărţi de educaţie pentru bibliotecă 1500 lei
Cheltuieli pentru achiziţia de echipamente 400 lei
Fotograf 2800 lei
Site proiect 2000 lei

Campionii
nostri

Numar
campioni
8

Radu Ticiu , din echipa Radu's Friends

Lucrând de peste 6 ani cu educatori în majoritate neprofesioniști, mentorii voluntari de la CoderDojo, am ajuns să înțeleg în mod direct cât de importanți sunt cei care ne ghidează învățăceii, indiferent de vârsta sau gradul de competență al acestora. Dorința de a-i ajuta să învețe pe cei mai tineri e necesară dar nu și suficientă pentru obținerea celor mai bune rezultate posibile.

Susțin și vreau să fac parte din proiectul Centrului de Resurse pentru Educație al prietenilor mei de la InEdu pentru că sunt sigur că acesta poate deveni ușor și un centru de pregătire și perfecționare a mentorilor CoderDojo, permițându-ne să fim mai buni, mai eficienți și mai apropiați de sutele de beneficiari pe care îi asistăm săptămânal în efortul lor creativ de învățare și de înțelegere a tehnologiei ca forță de schimbare în bine atât a propriei persoane cât și a întregii lumi în care trăim.

Suma stransa: 5,656 lei


Sipos Catalin , din echipa inEDU

inEdu (Initiativa in Educatie) este o initiativa care a pornit din suflet. Este un proiect pornit de la viziunea unei Romanii mai frumoase, mai curate, mai prospere, la baza careia sta educatia. Daca anii trecuti am alergat pentru alte proiecte, la invitatia unor prieteni dragi implicati in problemele comunitatii, anul acesta am ales sa alerg pentru proiectul meu de suflet. Proiect care este parte din mine si in care cred foarte tare.

Daca credeti in educatie, daca va doriti o altfel de educatie pentru copiii vostri si doriti sa contribuiti la schimbarea in bine a acesteia, va invit sa imi fiti alaturi, donand sau alergand impreuna cu mine!

Cu drag,
Cata

Suma stransa: 1,500 lei


Raoul Trifan , din echipa Amdaris

Viitorul României este strâns legat de copii și de educația pe care aceștia o primesc. Echipa InEdu este unul dintre elementele din societatea românească ce îmbunătățesc, prin acțiunile lor, felul în care copiii sunt educați iar, prin asta, contribuie la un viitor mai bun pentru noi toți.

Ne trebuie mai mulți oameni dedicați, așa cum sunt cei din echipa InEdu. Ne trebuie mai multe proiecte pentru comunitate, așa cum este Inițiativa în educație - Centrul de resurse pentru educație.

Acestea sunt motivele pentru care am ales să alerg pentru ei. Și vă invit și pe voi să alergați alături de mine sau să donați pentru ca proiectul lor să devină realitate.

Suma stransa: 500 lei


Enikő Mózes , din echipa O Carte pe luna

Pe ultima suta de metri am decis sa fiu campion asa ca pe 14 Aprilie voi alerga la Timotion pentru a sustine Inițiativa în educație – Centrul de resurse pentru educație .In urma cu catvia ani am inceput sa alerg pentru mine, dar am descoperit multi oameni minunati, care pe parcus mi-au devenit prieteni, care au fost alaturi de mine si m-au sprijinit. Am ales acest proiect pentru ca mi-a placut daruirea si entuziasmul lor si vreau sa ajut sa fie cu un pas mai apoape in a-si atinge scopul . Poti pune si tu umarul pentru a ajuta la realizarea acestui proiect. Nu exista o suma minima, orice donatie este binevenita!

Suma stransa: 420 lei


Mazilu Raul , din echipa Colț de Banat

Îmi conduc viaţa în jurul câtorva priorităţi şi valori printre care se regăseşte sportul. Dincolo de beneficiile de sănătate, sportul practicat cu rigurozitate te învaţă un lucru magic: performanţa creşte dramatic atunci când îţi ghidezi practica după principii confirmate ştiinţific.

Observaţia este valabilă însă nu doar în domeniul sportului. Am ales să susţin proiectul Centrul de Resurse pentru Educaţie al asociaţiei Iniţiativă în Educaţie pentru că este fundamentat pe studii cu o concluzie certă: pentru o educaţie de calitate în România, este esenţială formarea unor profesori competenţi, cu mentalitate deschisă, proactivă.

Împreună putem ajuta inEDU să transpună în realitate direcţii de activitate precum (1) ateliere de formare continuă pentru profesori, (2) activităţi de dezvoltare personală şi profesională a tinerilor sau (3) o bibliotecă a cărţilor de specialitate din domeniul educaţional.

Suma stransa: 300 lei


Balaj Adriana , din echipa inEDU

Lucrez în sistemul educațional și simt zi de zi cât de necesară este formarea profesională continuă. Am participat de foarte multe ori la evenimentele pentru profesori organizate de InEdu și îmi doresc să suțin realizarea Centrului de Resurse pentru Educație. Consider că acesta poate aduce un plus de valoare mediului educațional din Timișoara.
Lucrez pentru educație, alerg pentru ea!
Susține-mă alergând alături de mine, printr-o donație sau promovând evenimentul! Mulțumesc!

Suma stransa: 260 lei


mihaela negrea , din echipa inEDU

Salutare,

Pe ultima suta de metri am decis sa fiu campion pentru proiectul Inedu. Fac parte din organizatie de cativa ani si sunt incantata de impactul pe care il are in randul comunitatii. Sute de profesori au participat la atelierele propuse de Inedu pentru a-si imbunatati viata si activitatea. Aceasta este unul dintre motivele ce m-au facut sa ma ridic de pe canapea si sa ma pregatesc pentru alergarea din 14 aprilie. Impreuna pentru educatie, impreuna pentru un viitor mai bun al copiilor nostri!

Suma stransa: 100 lei


Kinga Târlea , din echipa Votez pe 26 mai!

Educația - Ca mamă, îmi doresc ca al meu copil să aibă parte de una performantă, ca activist civic văd cât de importantă e în societate și cât de multe probleme derivă de la lipsa ei, ca persoană ce a văzut cum se desfășoară în străinătate nu pot nu observa resursele de care avem și noi atâta nevoie. Particip la susținerea proiectul Centrul de Resurse pentru Educaţie al asociaţiei Iniţiativă în Educaţie, de astfel de proiecte avem nevoie!

Suma stransa: 75 lei


Donatii directe

HELLA Romania 260 RON HELLA România susține mișcarea și comunitatea locală din Timișoara! Facând parte din aceeași echipă cu angajații HELLA, compania a dublat suma donata de aceștia. Suntem fericiți că putem face parte dintr-un eveniment caritabil care aduce împreună comunitatea locală din Timișoara pentru a sprijini proiecte sociale prin mișcare. 
Alexandru Poama 50 RON
Andrada 100 RON Succes! 
Madalina Costin 40 RON  
Andrei Vajna 100 RON Succes! 
Akwel 10,000 RON Felicitări oamenilor inimoși care iau inițiativa în educație! 
Radoi Ana-Maria 100 RON Go inedu! 
Anonim 30 RON Cred in schimbare, iar schimbarea vine din convingeri, iar convingerile se pun prin educatie. 
ADRIANA LUCA 50 RON  
Alexandru Martinas 30 RON  
Monika Stefania Bocskei 30 RON  
Andreea Alexa 30 RON  
Sorca (Mazilu) Oana Andrada 10 RON  
Diana Damian 50 RON  
Negrea Mihaela 200 RON La mulți ani 
Curpan Ramona 50 RON  
Cristian Puscas 400 RON  
Mihai Hurdugaciu 10 RON  
Gordana Hadade 30 RON  
Andra Antonescu 10 RON  
Diana Crepcia 30 RON  
PAULA MARIA TARCAU 50 RON  
Alexandru Cadar 10 RON  
Claudia Stan 40 RON  
Boldura Vlad 15 RON  
Corina Varjan 50 RON  
Jivanescu Victor 30 RON  
Bure Lucian 50 RON  
Racataian Alina 100 RON Pentru educație  
Gianina Marcu 150 RON Mult succes! 
Anca Tiurean 100 RON Succes! Fain proiect! 
Livia Basista 50 RON  
Artenie Catalin 50 RON  
Simona Lungu 500 RON Sunteți minunați, restul îl știți.  
Lucian Bure 10 RON  
Previous Next