Iniţiativa în Educaţie: Centrul de resurse pentru educaţie- 6! Vine educaţia
stransa9,314RON
proiect36,840RON
din proiect25.3%
donatii109
În contextul unor nevoi tot mai acute de transformare și îmbunătățire a sistemului educațional, Centrul de Resurse pentru Educație are ca principal scop crearea unui spațiu care să susțină învățarea și dezvoltarea personală a profesorilor, elevilor și părinților.
Activitățile planificate în cadrul centrului vor oferi acces la două tipuri de resurse care pot face diferența în educație:
1. Oameni valoroși, profesioniști din educație și din domenii adiacente, pentru a îndruma și inspira dascălii și elevii.
2. Cărți cheie în domeniul educației.
Proiectul nostru conţine 6 tipuri de acţiuni, menite să contribuie la creşterea calităţii educaţiei, rezolvând o parte din problemele sistemice.
Proiectele propuse:
1. Biblioteca comunităţii inEDU
Prima bibliotecă comunitară ce va oferi acces la cărţi de specialitate şi de interes pentru domeniul educaţional.
Anul trecut au fost achizitionate prin Timotion 100 de cărţi şi ne propunem încă 50 anul acesta. Cărţile au fost citite în cadrul clubului de carte inEDU şi pot fi împrumutate de doritori.
2. Geamantanul de lectura
Proiect de promovarea lecturii în educaţia primară.
Ne propunem un proiect prin care 3 clase vor citi zilnic câte o carte ilustrată. Astfel le dezvoltăm copiilor abilităţile de lectură, vom introduce conceptul de bibliotecă temporară în clasă şi le vom dezvolta gândirea şi creativitatea copiilor. Proiectul se va derula jumătate de an şi peste 400 de copii vor putea citi cărţile achiziţionate.
3. Ateliere de formare continuă pentru profesori
Serie de workshop-uri aplicate, centrate pe teme actuale din educație.
În fiecare luna ne propunem să sprijinim profesorii, ajutându-i să-şi dezvolte abilităţile de predare şi cele personale.
4. Programul InEdu You(th)
Activități dedicate tinerilor elevi, pe teme de dezvoltare personală, profesională și socială.
5. Festivalul Educaţiei în luna octombrie
Festival dedicat comunităţii, cu ateliere, conferinţe, prezentări şi conectarea comunităţii.
6. Serile inEDU
Seri dedicate comunităţii, în care sunt abordate diverse teme educaţionale.
DURATA: 10 luni (mai 2019 – februarie 2020)
CINE SUNTEM ȘI CE FACEM?
Am pornit ca un grup de acţiune civică în sfera educaţională, ne-am constituit câteva luni mai târziu şi într-o asociaţie cu misiunea de a contribui la dezvoltarea sistemului educaţional.
Suntem un ONG din Timișoara care crede în puterea educației de a transforma în bine societatea, începând cu fiecare în parte. Activitatea noastră este ghidată de următoarele valori: integritate, colaborare, bunătate, evoluţie, responsabilitate, contribuţie.
Activitatea inEDU a inclus în cei patru ani de la înființare, proiecte dedicate atât profesorilor, cât și elevilor, studenților, viitorilor profesori și părinților. Din experiența avută, am înțeles că doar lucrând împreună, ascultându-ne și inspirându-ne reciproc, putem schimba lucrurile și aduce plus valoare în educație.
Dincolo de aceste activități, ONG-ul nostru desfășoară și campanii de advocacy precum și dezbateri publice pentru politici educaţionale în Timişoara.
Echipa inEDU este formată exclusiv din voluntari. Deşi volumul de muncă este nu de puține ori copleșitor, iar lipsa unui buget dedicat își face simțită prezența, rămânem în continuare pe baricade datorită realizărilor notabile din acești trei ani, datorită reacțiilor pozitive din rândul comunității noastre în continuă creștere, dar și datorită descoperirii treptate de noi și noi nevoi reale în educație, ce nu pot fi ignorate.
DE CE ESTE NEVOIE DE ACEST PROIECT?
Propunerea noastră este de a desfăşura 6 proiecte în cadrul Centrului de Resurse pentru Educaţie.
Deşi nevoile sunt comune pentru majoritatea proiectelor, putem identifica cele 3 probleme majore: predarea profesorilor, alfabetizare şi literaţie şi lipsa colaborării în spaţiul educaţional.
*Conform studiilor din domeniu, calitatea predării are o influenţă mai mare asupra rezultatelor şcolare ale elevilor decât alţi factori precum climatul, conducerea şcolii, resursele materiale (Kyriakides & co, 2010). Studiile OECD indică faptul că ţările care şi-au îmbunătăţit semnificativ performanţa la testările internaţionale în ultimii 10 ani au implementat politici speciale pentru a îmbunătăţi calitatea personalului din învăţământ (Coaliţia pentru Educaţie). Rezultatele naţionale la evaluări precum PISA şi PEARLS arată nevoia optimizării procesului educational încât acestea să dezvolte competenţe în rândul elevilor. România are cea mai scăzută rată a investiţiei în educaţie din Uniunea Europeană. Atragerea copiilor spre şcoală, îmbunătăţirea sistemului de educaţie, crearea unor experienţe plăcute de învăţare ar reduce abandonul şcolar.
Pornind de la aceste observaţii faptice şi statistice, inEDU îşi propune să investească în resursa umană şi în formarea unor profesori competenţi, cu mentalitate deschisă şi adaptată contextului actual din educaţia românească.
*România a obținut un punctaj slab în clasamentul PISA, locul 47 din 79 de țări. Rezultatele la testele PISA 2018 sunt mai slabe comparativ cu testările din 2015 la toate cele trei domenii – citire, matematică și știință – și sub media OECD. Rezultatele arată că nivelul analfabetismului funcțional este de 44%, cel mai ridicat din ultimii nouă ani. 59% dintre elevi au atins cel puțin nivelul 2 la citire, sub media OECD de 77%. Nivelul 2 presupune că elevii pot identifica ideea principală într-un text de lungime medie, pot găsi informații pe baza unor criterii explicite, deși uneori complexe, și pot reflecta asupra scopului și formei unui text.
Avem nevoie de a promova lectura, de a desfăşura ateliere de literaţie, proiecte de lectură în şcoală şi dezvoltarea unei comunităţi conştiente de importanţa lecturii.
*Cercetările făcute la Facultatea de Științe ale Educației din Universitatea București vin cu dovezi ferme a cauzelor care duc la abandonul carierei didactice încă din primii ani de activitate și, sporadic, a comportamentului agresiv manifestat de cadrele didactice față de elevi. Din interviurile cu directorii/ managerii școlari reies factorii de stres ce determină ruptura relațiilor instituționale dintre actorii implicați în contextul educațional. Printre aceștia:
- lipsa formării profesionale adecvate atât din punct de vedere psihologic cât și curricular (pe specialități) deoarece, deseori prevale iluzia competenței;
- relațiile colegiale;
- lipsa de colaborare (ca implicare personală) și cooperare ( ca integrare într-un grup de lucru activ având un țel didactic comun);
- relațiile dintre părinți și cadru didactic derivate din sarcinile de lucru (cantitativ și calitativ) și procesului de evaluare școlară.
Proiectele propuse de inEDU urmăresc colaborarea între actorii educaţionali, dezvoltarea de parteneriate între mediul şcolar şi sectorul non-guvernamental, profesionalizarea carierei didactice, dezvoltarea unei culturi colaborative între profesori şi crearea unor punţi de legătură între părinţi şi profesori.
CE VOM FACE PENTRU CA PROIECTUL SĂ FIE UN SUCCES?
Primul pas va fi construirea unei echipe de minim 6 oameni, membri inEDU şi voluntari, care se vor ocupa de dezvoltarea şi implementarea proiectelor.
Al doilea pas va fi promovarea evenimentului Timotion şi atragerea unui număr cât mai mare de donatori. Această acţiune va presupune implicare în mediul online (articole, video-uri, fotografii, e-mailuri către baza de date, comunicate de presă) şi offline. Vom avea cel puţin 5 campioni care vor alerga pentru această cauză şi vom implica întreaga noastră comunitate. Vom prezenta proiectul în cadrul unor contexte diferite (conferinţe, evenimente de business) şi vom derula alte activităţi de fundraising. Coordonatorul de proiect va monitoriza constant evoluţia derulării proiectului şi va furniza aceste informaţii donatorilor şi publicului larg.
La finalul evenimentului, vom redacta un raport de activitate care va putea fi accesat pe site-ul www.inedu.ro. Ne bucurăm că proiectul va continua să aibă impact şi după durata iniţială de 10 luni a proiectului. Biblioteca va fi în continuare deschisă comunităţii, clubul de carte va continua, vor exista materiale utile pe pagina de Facebook şi pe site, care pot fi folosite de către părinţi şi profesori.
Proiectele noastre vor contribui la promovarea voluntariatului în comunitate şi implicării civice şi sociale.
CE REZULTATE PROMITEM?
Dacă proiectul îşi va atinge suma propusă, vom putea asigura următoarele rezultate:
- 50 de cărţi noi în Biblioteca inEDU, cărţi care vor fi puse la dispoziţie comunităţii şi pot fi împrumutate de orice om preocupat de educaţie;
- 200 de participanţi la atelierele de formare continuă pentru profesori;
- 40 de elevi participanţi la atelierele de formare pentru tineri;
- minim 200 de participanţi la Festivalul Educaţiei;
- 450 de copii care vor fi citit cel puţin 20 de poveşti noi din geamantanul cu poveşti.
Din experienţa noastră, acțiunile pe care le vom întreprinde în proiect vor avea rezultate precum:
- o mai mare implicare şi asumare, pe termen lung și în mod susţinut, din partea comunității educaționale timișorene;
- informare şi inovare prin dotarea bibliotecii cu cărți de specialitate valoroase, organizarea de intâlniri și dezbateri ale cititorilor, împărtășirea rezultatelor implementării anumitor strategii și răspândirea bunelor practici, inclusiv prin ateliere tematice pentru dascăli;
- implementarea la clasă de către profesori a bunelor practici astfel răspândite, cu impact direct în calitatea actului educaţional;
- colaborarea este cheia creșterii nivelului calității proceselor din școală, iar noi vom fi susținătorii tuturor persoanelor cu inițiativă și dornice in a aduce inovare în clasa/şcoala lor. În urma acestor ateliere, cel puțin 200 de dascăli vor fi promotorii noului în comunitatea lor!
- tinerii se vor putea descoperi și vor căpăta superputeri in cadrul evenimentelor pregătite prin programul You(th). Pepiniera noastră de talente va crește atât ca număr, dar și ca impact. Vom avea tineri curajoși, încrezători, capabili de a duce totul la următorul nivel în ceea ce privește educația.
CE VA SCHIMBA ACEST PROIECT ÎN COMUNITATEA TA?
Comunitatea de profesori \”Teach with inEDU\” a fost conturată anul trecut datorită susţinerii inEDU la Timotion. Formările au devenit deja o tradiţie pentru profesori şi sunt foarte aşteptate. Profesorii ne-au relatat cât de utile le-au fost atelierele organizate, cum au aplicat la clasa cele învăţate, cum au făcut schimb de bune practici cu alte cadre participante şi cum şi-au îmbunătăţit predarea.
Anul trecut am reuşit sa depăşim suma la Timotion şi acest lucru ne-a ajutat să organizăm în luna octombrie un Festival al Educaţiei. Festivalul a adus împreună comunităţi cu o activitate majoră în zona educaţională, a creat un spaţiu de comunicare şi dialog între organizaţii şi instituţii şi a dezvoltat sentimentul de apartenenţa într-o comunitate unită de aceleaşi valori şi preocupări.
Dorim să stârnim interesul tuturor, să stimulăm dorința de implicare, să-și dorească schimbarea și să o genereze, să fie responsabili și să facă lucrurile în mod sustenabil. De asemenea, ne dorim în jurul nostru oameni aliniați cu valorile noastre, pregătiți să învețe continuu și să contribuie la îmbunătățirea vieții lor și a celor din jur.
Biblioteca inEDU este singura bibliotecă comunitară cu o colecţie de cărţi destinate educaţiei.
Proiectul \”Geamantanul cu lectură\” va putea continua şi după finalizarea termenului. Formăm viitorii cititori creându-le experienţe plăcute cu lectura.
ALTE ORGANIZAȚII, INSTITUȚII, GRUPURI CARE NE VOR SPRIJINI ÎN PROIECT
Activitățile noastre de până acum au fost desfășurate în parteneriate, inEDU dezvoltând numeroase colaborări cu organizațiile nonguvernamentale. Aceste proiect se bazează foarte mult pe implicarea comunității și pe buna colaborare dintre diferite organizații și instituții. Suntem deschiși în a stabili colaborări cu Inspectoratul Școlar Județean, cu liceele pedagogice, cu facultăți de psihologie și departamente de educație.
Pentru dotarea bibliotecii vom stabili legături și parteneriate cu edituri. Vom promova biblioteca în școlile din Timișoara, în grădinițe și creșe. Vom cere sprijinul departamentului de pregătirea cadrelor didactice (DPPD, UVT, ISJ). Vom lua legătura cu scriitori și persoane publice pe care le invităm să se alăture demersului nostru de a promova lectura și a dona cărți de educație.
Workshop-urile se vor dezvolta și cu ajutorul ONG-uri cu care vom colabora:
- Asociația Sfera Timișoarei: împărțirea spațiului (co-working space) – > impact: minimizarea costurilor din cheltuielile de chirii
- Asociația Învățătorilor Bănățeni – promovare și diseminarea informației în rândul grupului țintă
- Academia Mămicilor din Timișoara
- Asociația Școala Mamei Junior
- Asociaţia Smart Bees
- Asociatia Profesorilor de Mindfulness
- Ajungem Mari
- United Way
Pentru proiectul de formare a cadrelor didactice vom crea parteneriate cu școli și alte organizații nonguvernamentale.
De asemenea ne propunem să colaborăm cu SuperTeach, Merito şi Aspire for Teachers.
Vom promova acţiunile noastre pe platforma romaniapozitiva.ro şi inbine.ro
OBIECTIVUL DE STRANGERE DE FONDURI PRIN TIMOTION
1. Biblioteca inEDU
**Achiziţie cărţi biblioteca- 50 cărţi x 35 de lei: 1.750 lei
**Realizare site: 600 lei
2. 10 Atelier formare continuă profesori
**Gustări şi apă: 500 lei
(10 întâlniri x 50 de lei)
**Consumabile: 500 lei
(10 întâlniri x 50 de lei)
3. 4 Ateliere inEDU youth
**Consumabile: 250 lei
(5 întâlniri x 50 de lei)
**Gustări: 200 lei
(4 întâlniri x 50 de lei)
Chirie spaţiu 10 luni de proiect: 4.700 lei
Spaţiul este necesar pentru bibliotecă, ateliere de formare pentru profesori, ateliere inEDU youth, serile de lectură şi clubul de carte
4. Festivalul Educaţiei: 7.000 lei
5. 5 evenimente Serile inEDU
**Consumabile: 250 lei
(5 întâlniri x 50 de lei)
6. Geamantanul cu lectură
Achiziţie cărţi proiect lectură- 75 cărţi x 30 de lei: 2.500 lei
Diplome clase participante şi prof.: 200 lei
Caiet de lectură pentru fiecare elev participant: 4. 500 lei
Cheltuieli de promovare (servicii şi materiale): 2.000 lei
Servicii foto-video: 1.000 lei
Cheltuieli traineri, formatori, management și coordonare / resursa umana: 5.000 lei
Costuri de organizare și administrare Timotion: 6.140
FONDURI PROPRII SAU ALTE SURSE DE FINANȚARE
Cheltuieli contabilitate: 2.400 lei
Cheltuieli de regie 200 de lei x 10 luni (curent, gaz, internet spaţiu): 2.000 lei
Realizare site: 600 lei
Stickere personalizate cărţi bibliotecă: 300 lei
Fotografii personalizate cărţi: 450 lei
Design grafic evenimente: 1.000 lei
Resurse umane: 4.000 lei