Asociația Educația la Sat: Școala online la sat
stransa7,126RON
proiect20,400RON
din proiect34.9%
donatii103
Toți copiii au dreptul la educație, indiferent de mediul în care s-au născut. Cu toate acestea, în România, numai o treime dintre copiii defavorizați termină școala generală. Când părinții lor se luptă pentru traiul zilnic, educația copiilor nu mai este o prioritate. Iar fără oportunităti reale și acces continuu la educație, mulți dintre acești copii riscă să ajungă la rândul lor adulți in dificultate, care nu-și vor putea susține familia. Conform unui studiu realizat de World Vision România, 1 din 5 copii din satele României nu-și va termina niciodată școala. Alte zeci de mii de elevi nu-și permit o masă caldă pe zi și nu ajung în clasa a IX-a.
Apogeul abandonului școlar este între clasa a VIII-a şi a IX-a, cu precădere in mediul rural: ,,Drumul pâna la liceu poate să însemne banii pe care familia i-ar folosi pentru supraviețuirea lor zilnică”, subliniază Daniela Buzducea, Director Național Fundația World Vision România.
Comuna Coșteiu, județul Timiș, este alcatuită din 5 sate cu un total de 4000 de locuitori. Școala Gimnazială Nr.282 Coșteiu, are înscriși 193 de copiii în anul 2019-2020, din care 50 au fost evaluați ca fiind analfabeți și analfabeți funcționali (25%). Din totalul celor inscriși în anul școlar 2019-2020, 4 copii au abandonat școala (3%), si există riscul ca numărul lor să crească de la an la an. Deși comuna Coșteiu se află la o distanță de 7 km de orașul Lugoj, unde șomajul este aproape inexistent datorită prezenței multor fabrici apartinând unor companii multinaționale, în comunitate locuiesc multe familii defavorizate pentru ai căror copii nu există un program coerent de integrare și pregătire pentru viață.
DURATA: noiembrie 2020 – ianuarie 2021
CINE SUNTEM ȘI CE FACEM?
Suntem o asociație non guvernamentală formată din 2 membri ai comunității și un membru din Timișoara, iar alături de proiectul nostru avem sprijinul celor 15 cadre didactice, inclusiv directorul școlii generale Coșteiu cu care ne sfătuim și lucrăm împreună.
Asociația s-a format în 2018 și are ca scop reducerea analfabetismului funcțional până la 20% din totalul numărului de elevi inscriși la școală și eliminarea abandonului școlar.
Considerăm că abandonul școlar poate fi prevenit, atât prin susținerea copiilor in școală prin oferirea de sprijin în efectuarea temelor, prin sprijin material (hrana, rechizite, imbracăminte), dar și prin sprijinirea acestora în a‐și proiecta un viitor profesional, care poate constitui un factor motivațional pe termen lung pentru finalizarea studiilor.
În acest sens, am dezvoltat o strategie de creare programe școlare care au ca scop atât conștientizarea comunitații asupra problemelor copiilor cât și aplicarea unor metode de predare potrivite pentru situația copiilor cu dificultăți de invățare:
-
- Școala de vară pentru copii
-
- Program de oferire kit-uri educaționale (rechizite, materiale didactice)
-
- Renovare și dotare Biblioteca Școlară cu cărți și tehnică de calcul
-
- Programe de tip “afterschool” care includ metode non formale de predare orientate spre dezvoltarea abilitiăților vocaționale (meserii)
-
- Școala Online la sat – cu platformă de invatare creată special pe nevoile copiilor analfabeți funcționali.
Scopul proiectului „Școala on-line la sat”
DE CE ESTE NEVOIE DE ACEST PROIECT?
„Școala on-line la sat” are dublu scop:
- Digitalizarea lecțiilor pentru 20 de elevi, care vor invăța de pe o platformă educațională creată pentru copiii cu dificultăți de invățare
O aplicație customizată cu programe educaționale creată special pe nevoile și aptitudinile copiilor in care putem urmări și monitoriza munca elevilor cu voluntarii.
- Creșterea gradului de alfabetizare și a dorinței de a ramâne conectat la școală, prin practicarea de activități de alfabetizare, scriere, citire și matematică pentru clasele primare, precum si pregătirea copiilor din gimnaziu pentru evaluarea națională, printr-o combinație de activitați școlare standard și metode de predare alternative; dar și desen, muzică, cultură generală etc.
Proiectul este la a doua ediție, in această vară am experimentat proiectul „Școala de vară online” – unde timp de 2 luni (iulie-august) 23 de elevi au studiat 1 la 1 cu cîte un voluntar. Le-am oferit tablete (sponsorizare) dotate cu SIM-uri și internet, iar toti acesti copii s-au conectat de acasă, pe platforma zoom sau whats”up cu câte un voluntar-mentor și au facut lectii de matematică, limba română, lectură și cultura generală. Fiecare elev a avut același voluntar pe toată perioada programului. Rezultate au fost spectaculoase. Mulți elevi și-au reamintit sau îmbunatățit cunoștințele. Am intâmpinat și dificultăți, conectarea de acasă nu este posibilă pentru oricine. Sunt familii numeroase, cu mulți copii, care locuiesc in aceeași incăpere, iar liniștea este un privilegiu pentru ei. Conexiunea la internet, cu prepay, este de asemenea limitată, cu semnal prost in unele sate. In acest proiect ne propunem să gasim o alternativă mai bună la conexiunea internet, gen abonament prin fibră optică și câteva PC-uri performante. Copiii mai mici, lucrează mai ușor de pe PC/laptop decât de pe o tabletă.
‚Școala on-line la sat’ se va desfășura la domiciliul elevului.
Ne-am propus un program de 3 luni noiembrie – decembrie-ianuarie 2021. Dupa acest program, vom continua să replicăm programul in funcție de voluntarii pe care ii vom găsi. Costurile pentru replicare, vor fi semnificativ mai mici.
Fiecare copil va primi câte o tabletă/PC cu internet. El se va conecta și va lucra cu câte un voluntar dupa-amiaza, in weekend, (depinde de caz) intre 1,30 si 2 ore, direct de pe platforma de învățare. Vom crea câte un cont pentru fiecare elev. Acolo el va avea fișe de lucru, exercitii, dar si arhivă, istoric cu tot ce s-a lucrat. De asemenea se va putea vedea in timp real ce și cât a lucrat zilnic. In acest fel, inclusiv părinții sau profesorii de la școală pot verifica activitatea elevului oricând.
Lecțiile presupun practicarea de activități de alfabetizare, scriere, citire si matematică pentru clasele primare, și exerciții de înțelegere a unui text pentru elevii din gimnaziu, printr-o combinație de activitați școlare standard și metode de predare alternative. Lecțiile vor fi concepute de către programatori specialiști, impreună cu pedagogi și profesori de specialitate care lucrează cu copii cu dificultăți de învățare și profesori specializați în metodele non formale.
Obiective specifice “Școala online la sat” pentru anul 2020-2021:
- Digitalizarea copiilor, invățarea on-line are și avantaje, se vor putea exersa aptitudinile informatice, iar elevul va putea fi conectat cu școala in condiții de carantină sau inchiderea școlii in caz de focar COVID-19 sau alte cauze produse de pandemie.
- Pentru grupele de “alfabetizare” ne-am propus ca cel puțin 90% din ei să știe să scrie și să citească o lecție din manualul clasei la care se află și să cunoască noțiunile de bază la matematică: numărare, adunare, scădere, înmulțire, împărțire, după caz.
- Pentru grupele de “creștere a cunoștiințelor de bază” ne-am propus ca prin lectură să-i facem pe elevi să înțeleagă un text din programa lor școlară.
- Dintre copiii care participă ne-am gândit să selectăm un numar de 5 și să-i introducem in lumea programării cu voluntari IT-iști din Timișoara.
CE VOM FACE PENTRU CA PROIECTUL SĂ FIE UN SUCCES?
- Avem o viziune clară, realistă asupra situației de fapt și a posibilităților de îmbunătățire a acesteia
- Pentru că structura programului este urmărită prin platforma de invățare dar și cu lecții de suport tehnic pentru elevi din partea unui parteneriat cu Asociația Educă TM.
- Vom avea aplicație de invățare non formală, care va facilita învățarea elev-voluntar, în funcție de capacitatea elevului, prin metode alternative folosite pentru copiii cu dificultăți de învățare sau care au ramas în urmă față de nivelul lor, corelat cu vârsta
- Cadrul de învățare este unul prietenos în care fiecare elev, indiferent de condiția lui socială sau de nivelul lui de educație, va fi tratat echitabil și i se va acorda atenție in funcție de nevoile lui specifice.
- Metodele de predare sunt majoritar din aria metodelor non-formale
- Vom avea un curs de pregătire cu voluntarii despre platforma și aptitudinile școlare ale elevilor.
- Vom susține noi toate costurile legate de PC, internet, montaj, training cu elevul despre cum functioneaza aplicațiile de invățare.
- Suntem dispuși să muncim cu răbdare, pasiune și dăruire pentru copiii din comunitate, pentru a le oferi o primă rază de speranță
CE REZULTATE PROMITEM?
- Pentru grupele de “alfabetizare” ne-am propus ca cel puțin 90% din ei să știe să scrie și să citească o lecție din manualul clasei la care se află și să cunoască noțiunile de bază la matematică: numărare, adunare, scădere, înmulțire, împărțire, după caz.
- Pentru grupele de “creștere a cunoștințelor de bază” ne-am propus ca prin lectură să-i facem pe elevi să înțeleagă un text din programa lor școlară.
CE VA SCHIMBA ACEST PROIECT ÎN COMUNITATEA TA?
- Copii si părinții din mediile defavorizate vor înțelege și privi altfel școala și potențialul copiilor și ii va incuraja să continue școala.
- Viziunea copiilor despre școală, despre potențialul lor. Încrederea și curajul în ei.
- Unele mentalițăți din comunitate, pot vedea că acești copii pot și îşi doresc să învețe, au nevoie doar de un cadru prietenos și potrivit
- pe termen lung va închega o comunitate mai orientată spre nevoile copiilor din mediile vulnerabile și vor acționa spre binele tuturor, al comunității.
ALTE ORGANIZAȚII, INSTITUȚII, GRUPURI CARE NE VOR SPRIJINI ÎN PROIECT
Toate inițiativele beneficiază de suportul unor organisme non guvernamentale si instituții care au experienţă în implementarea de programe educaționale: Fundația Comunitară Timișoara, Educă TM, InEDU Timișoara, profesori si elevi voluntari.
OBIECTIVUL DE STRANGERE DE FONDURI PRIN TIMOTION
Achiziționare și customizare platformă educațională: 10.000 lei
Cheltuieli PC-uri și internet: 7.000 lei
Costuri de organizare și administrare Timotion: 3.400 lei
FONDURI PROPRII SAU ALTE SURSE DE FINANȚARE