Acasă în Banat: Color the Village
stransa2,885RON
proiect34,800RON
din proiect8.3%
donatii49
Misiunea „Color the Village” continuă cu o nouă ediție! Asociația Acasă în Banat face din nou apel la voluntari pentru a da o mână de ajutor unei comunități locale cu probleme. Vrem ca împreună să dăm culoare, optimism, viață, încă unui sat din Banat. De această dată ne îndreptăm către o localitate din județul Timiș unde se mai păstrează arhitectura tradițională dar se confruntă și cu probleme sociale. Experiența acumulată la ediția precedentă ne face să fim încrezători că la Color the Village 2020 vom face lucruri extraordinare de care vom fi mândri și de care ne vom aduce aminte totdeauna.
În vara anului 2020, ne unim din nou forțele, punem mâna pe pensule, vopsea și tot ce mai trebuie pentru a zugrăvi cu grijă 30 de case, în 3 zile! Cu forțe proaspete, cu drag pentru satul tradițional, vrem să dăm culoare și să aducem din nou în centrul atenției un sat uitat de lume și de timp.
Voluntarilor le oferim o experiență unică, de a lucra împreună, de a lua decizii, de a face lucruri pe care nu le fac în mod obișnuit. Iar localnicilor le vom oferi un exemplu despre ce înseamnă forța unui grup și vrem să le dăm curaj să urmeze exemplul. Va fi un adevărat Festival al Faptelor bune care va aduce optimism și încredere tuturor.
DURATA: 6 luni
CINE SUNTEM ȘI CE FACEM?
Asociația Acasă în Banat a fost înființată în 2018 și își propune să păstreze patrimoniul cultural al regiunii Banat, să redea culoare satului bănățean, să redescopere adevăratele valori ale acestor locuri: oameni buni și gospodari, case frumoase și poveștile lor. Avem grijă de ele să le dăm mai departe, să nu piară în timp și în uitare. Până acum, proiectele în care ne-am implicat au fost de a renova cu ajutorul voluntarilor case din întreg Banatul. Am intervenit de urgență la case din Valeapai, Ramna, Șoșdea, Ersig, (Caraș Severin), Șemlacu Mare, Bucovăț, Grabaț, Coșteiu (Timiș).
Anul acesta am organizat Color the Village. A fost o primă ediție, un proiect la care au participat peste 250 de voluntari din toată țara. La Eftimie Murgu, în Caraș Severin, voluntarii s-au adunat pentru a da un nou suflu acestui sat din Banat, cunoscut pentru morile sale de apă. Ce am avut la final? Un sat mândru și frumos, case renovate, cu ghivece de mușcate la ferestre. Case renovate de voluntari, dar și de oamenii locului care, prin puterea exemplului, s-au mobilizat și și-au zugrăvit fațadele. Am repus în valoare case vechi, am dat un nou impuls comunității.
DE CE ESTE NEVOIE DE ACEST PROIECT?
Aproape fiecare sat din Banat ar avea nevoie de un Color the Village. Noi alegem pentru anul viitor o comună din Timiș, un loc unde se mai păstrează arhitectura tipică pentru această zonă a țării, dar care riscă să se degradeze de la an la an, dacă nu se intervine de urgență. Oamenii locului sunt de cele mai multe ori fără posibilități materiale, sunt oameni în vârstă care nu mai reușesc să facă astfel de lucrări.
Vrem să reluăm tradiția „molăritului”, a zugrăvirii caselor în fiecare an, dar și tradiția de a face „clacă”, de a ne reuni pentru a ajuta pe cineva care are nevoie.
Casele vechi, frumoase, riscă să se piardă, încetul cu încetul, dacă noi permitem acest lucru. Dar noi vrem să le punem din nou în valoare.
Scopul proiectului nostru este de a ajuta comunitatea locală să își pună în valoare patrimoniul arhitectural, case, porți, ferestre. Așadar vom avea vopsele, bidinele, pensule, mănuși, pe care le vom da mai departe proprietarilor să facă singuri treaba. Iar pe cei nevoiași, îi vom ajuta și noi. Pentru un sat frumos, colorat, numai bun să își primească vizitatorii cu brațele deschise.
CE VOM FACE PENTRU CA PROIECTUL SĂ FIE UN SUCCES?
Proiectul va avea șase etape, astfel:
1. Identificarea satului. Echipa Acasă în Banat este în acest moment în ultima etapă de selecție a comunei-candidate pentru Color the Village 2020. Urmează apoi să facem un parteneriat cu primăria și să facem o evaluare a caselor și a caselor candidat care vor fi incluse în acest proiect.
2. Documentare. Ne întâlnim cu beneficiarii, stabilim primele relații de colaborare în comunitate, studiem arhitectura locului, pregătim fișele caselor candidate, identificăm probleme și soluții personalizate, stabilim necesar de materiale și modalitatea de intervenție.
3. Proiect-pilot. În perioada de primăvară vom organiza renovarea unei case, în scop demonstrativ, care să ne permită să testăm coeziunea echipelor, implicarea actorilor din comunitate și reacția oamenilor.
4. Logistică și organizare de șantier. Pregătim în detaliu transportul și distribuția materialelor necesare, organizăm fiecare șantier în parte.
5. Call for action și main-event: în cursul lunii iunie, strigăm adunarea pentru colorarea, la propriu, a satului. Vor fi trei zile pline, consecutive, în care voluntarii vor acționa cot la cot cu localnicii.
6. Post-eveniment. Dată fiind amploarea evenimentului este imposibil de preconizat cu siguranță timpii de finalizare pentru fiecare casă în parte. Așadar, luăm în calcul și să revenim o distanță de câteva săptămâni cu forței noi, alături de câțiva voluntari și localnici, pentru a încheia toate lucrările.
Resursele noastre vor fi în principal formate din donații în materiale, ustensile, echipament, bani, transport, alimente, cazare. În acest sens, vom întreprinde demersuri pe lângă companiile producătoare de materiale de construcții fie pentru donații fie pentru discount-uri semnificative asupra prețurilor aplicate pentru cantități mari. Suntem optimiști că cea mai mare parte din donații vor veni din donațiile prin programul Timotion, la care se vor adăuga resursele proprii ale asociației.
CE REZULTATE PROMITEM?
Promitem cel puțin 30 de case colorate, vopsite, văruite, frumoase.
Promitem cel puțin 150 de voluntari implicați direct.
Promitem o comună cu un suflu nou, cu multe case proaspăt zugrăvite și cu flori la ferestre.
Promitem că localnicii vor interacționa în mod direct cu voluntarii și astfel să creeze legături și contacte și pentru mai departe.
Promitem o atmosferă extraordinară, care îi va face pe oameni să își dorească să se implice, să ajute, și care îi va face să se simtă împliniți, chiar și după 3 zile de lucru intens.
CE VA SCHIMBA ACEST PROIECT ÎN COMUNITATEA TA?
Suntem convinși că Cu acest proiect, promitem că o țară întreagă va fi cu ochii pe Timiș și pe voluntarii implicați, deoarece vom asigura mediatizarea națională a proiectului. Vom reuși să facem satul cunoscut astfel încât oamenii să fie stimulați să îl descopere, să viziteze, să guste din produse tradiționale, să cumpere produse, și poate chiar case aici. Vom stimula spiritul de întrajutorare în comunitatea locală și nu numai, deoarece în Banat acest spirit încă există. Vom da o mână de ajutor întregii zone pentru a arăta că fiecare colț de Banat are ceva de arătat.
ALTE ORGANIZAȚII, INSTITUȚII, GRUPURI CARE NE VOR SPRIJINI ÎN PROIECT
Pentru logistică și organizare vom coopta Primăria comunei de unde vom desfășura Color the Village. Ca și anul trecut, dorim reluarea parteneriatelor cu companiile producătoare de vopseluri (pentru 2019 am reușit încheierea unui parteneriat cu Azur). Pentru mediatizarea proiectului vom încheia parteneriate cu instituții mass-media locale și naționale.
PARTICIPAREA LA TIMOTION 2020
Credem că este important ca oamenii să cunoască faptul că pot sprijini Color the Village, alergând în cadrul Timotion. La începutul anului viitor, vom organiza o conferință de presă prin care vom anunța posibilitatea susținerii proiectului, în cadrul Timotion. Experiența de anul trecut ne ajută, la fel și voluntarii care ne-a sprijinit și care doresc din nou, să ne fie alături la Color the Village. Am învățat multe de la prima noastră participare și știm că putem să facem mai mult și mai bine pentru a aduce alături de noi mai mulți alergători.
INFORMAREA ȘI IMPLICAREA DONATORILOR ÎN PROIECT
Vom da detalii pe pagina noastră de Facebook, prin comunicate de presă, pe pagina evenimentului când e ziua call for action. Vom asigura acoperirea mediatică a evenimentelor și modului în care progresează evenimentul, de la stadiul incipient până la desfășurarea propriu-zisă și post-eveniment. Avem experiența și logistica necesară pentru a furniza materiale pentru mass-media de bună calitate, de fotografii și video relevante, pentru a atrage atenția asupra acțiunilor desfășurate. Vom oferi transparență totală cu privire la veniturile și cheltuielile proiectului. Donatorii vor putea urmări în detaliu fiecare aspect al proiectului. Ei vor putea vizita sau participa personal la evenimentul principal sau la organizare.
OBIECTIVUL DE STRANGERE DE FONDURI PRIN TIMOTION
Cheltuieli finanțate prin participarea la Timotion:
Cheltuieli cu materiale de construcții și consumabile diverse (Consumabile) – 8.000 lei
Cheltuieli cu echipamente (Dotări): 2.000 lei
Cheltuieli de transport (Transport): 3.000 lei
Cheltuieli de promovare (Promovare): 4.000 lei
Cheltuieli de personal (Resurse umane): 12.000 lei
Costuri de organizare și administrare Timotion: 5.800 lei
FONDURI PROPRII SAU ALTE SURSE DE FINANȚARE
Cheltuieli cu materiale de constructii (Consumabile): 6.000 lei
Cheltuieli cu masa pentru voluntari (Alimente): 2.000 lei
Cheltuieli cu echipamente (Dotări): 2.000 lei