Invatam cu Pictograme: „Joaca-te cu mine, fii prietenul meu!”
stransa5,600RON
proiect8,000RON
din proiect70.0%
donatii124
Proiectul Joacă‐te cu mine, fii prietenul meu! vizează strângerea de fonduri pentru copiii cu autism din asociația noastră și reprezintă o continuare a proiectului Autismul: O Viață În Culori (finanțat din fondurile obținute prin participarea la Timotion 2016). Unul din obiectivele urmărite prin acest proiect, este să oferim săptămânal, grupuri de joc și socializare gratuite, pe o perioadă de minim trei luni, începând cu luna septembrie 2017, urmărind astfel, dezvoltarea abilităților de exprimare, comunicare și relaționare cu cei din jur.
Autismul este cea mai gravă tulburare de dezvoltare a copilăriei, care până în prezent nu cunoaște nici cauză nici tratament și se manifestă în trei mari segmente: comunicare, socializare, comportament (manifestări repetitive, stereotipe). Proiectul Joacă‐te cu mine, fii prietenul meu! va fi derulat în perioada iulie – decembrie 2017 și va consta în: amenajarea unei grădini și alei senzoriale, grupuri de joc și socializare gratuite, dotarea spațiului cu materiale educaționale noi, workshopuri pentru cadre didactice sau terapeuți, grupuri de suport pentru părinți.
Beneficiarii direcți ai proiectului sunt:
‐ 14 copii diagnosticați cu autism (sau cu diagnostice asociate: sindrom Down, hiperkinezie, retard in achiziții), cu vârste cuprinse între 3 și 14 ani și familiile acestora.
Beneficiarii indirecți:
‐voluntarii, cadrele didactice, terapeuții sau specialiștii prezenți la workshopuri, comunitatea locală.
CINE SUNTEM ȘI CE FACEM?
Asociația Învățăm cu pictograme, înființată la începutul anului 2015 în Timisoara, desfășoară programe educative si recreative pentru copii cu autism, de informare și conștientizare a comunității locale, workshopuri pentru părinți sau specialiști precum și evenimente caritabile pentru copiii diagnosticați cu tulburări din spectrul autist. Particularitatea noastră este faptul că ne creăm propriile materiale adaptate (cărți, caiete, agende sau caiete de comunicare), utilizând pictogramele ca suport vizual. În cursul anului 2015, am editat și tipărit colecția Învățăm cu pictograme care cuprinde: Învață emoțiile cu Darius și Elena, Învățăm să citim cu pictograme, Scurte povestiri pentru dezvoltarea autonomiei personale, Alfabetul cu pictograme, Hai să numărăm, Fișe cu pictograme, Corpul uman.
Anul acesta, prin proiectul Autismul: O Viață În Culori, am reușit să tipărimși să distribuim gratuit, pentru 10 copii cu autism, două povești cu pictograme: Zâna Culorilor, Mimi Cea Curioasă. De asemenea, am tipărit și un Ghid practic pentru părinți sau terapeuți: Abilitățile de autonomie personală la copiii cu autism.
În ultimul an, am organizat mai multe evenimente printre care putem enumera:
‐Evenimentul de conștientizare: Azi aleg albastru, dedicat Zilei Internaționale de Conștientizare a Autismului;
‐Participarea la cel mai mare eveniment sportiv organizat în Timișoara – Timotion:Timișoara se mișcă 2016, cu proiectul: Autismul, O Viață în Culori;
‐Parteneriat cu Centrul de Zi pentru Copii cu Dizabilități Podul Lung, unde am desfășurat workshopuri informative pentru specialiști;
‐Din luna mai, am devenit membri FEDRA (Federația pentru Drepturi şi Resurse pentru Persoanele cu Tulburări în Spectrul Autist)
‐Organizarea unor workshopuri pentru părinți, cadre didactice sau specialiști, la sediul asociației noastre;
‐Săptămâna Porților Deschise, în cadrul căreia am stabilit obiective comune cu membrii CREI din cadrul CJRAE Timiș;
‐Participare în diverse emisiuni precum: Ora Regiunii, Te privește, interviu la Radio România Reșița, AltRadio precum și apariții în articole realizate de presa locală (tion.ro, agenda, realitatea.net, știri pentru copii);
‐Parteneriat cu CJRAE TIMIS la Conferința Natională Diversitatea Noastră Creativă. Educație Incluziva.
DE CE ESTE NEVOIE DE ACEST PROIECT?
Prin proiectul Joacă‐te cu mine, fii prietenul meu ne propunem să le oferim celor 14 beneficiari ai asociației noastre, un spațiu conceput pentru a le acoperi necesitățile , un loc în care să se simtă în siguranță și unde să învețe lucruri noi, într‐un cadru plăcut. Prin acest proiect, vom oferi săptămânal, activități gratuite, pe o perioadă minimă de trei luni. Programul va fi implementat în mod plăcut, fără a provoca anxietate sau frustrare beneficiarilor, activitățile de grup având caracter educativ și recreativ . Este foarte importantă inducerea stării de bine beneficiarilor dar în același timp, e necesară și o strânsă colaborare între familie, școală și echipa de terapeuți. În acest sens, vom susține două workshopuri în colaborare cu diverse centre specializate din Timișoara ce vor avea ca scop instruirea cadrelor didactice în privința utilizării resurselor din portalul Arasaac și a creării de materiale adaptate necesităților copiilor cu autism.
Proiectul va fi derulat în perioada iulie –decembrie 2017 și va consta în:
1. Amenajarea unei grădini și alei senzoriale, de beneficiile cărora să se bucure copiii cu autism pe perioada verii, în cadrul Școlii de Vară (iulie-august);
2. Grupuri de joc și socializare gratuite desfășurate la sediul asociațieisăptămânal, pe durata a trei luni (septembrie‐noiembrie);
3. Dotarea spațiului cu materiale educaționale noi (iulie‐august);
4. Workshopuri pentru cadre didactice sau terapeuți (octombrie-noiembrie);
5. Grupuri de suport pentru părinți (septembrie‐noiembrie).
Printre activitățile cuprinse în cadrul grupurilor de joc și socializare, se numără: ateliere de pictură; stimulare senzorială; joc de rol și joc simbolic; dans; modelaj; ateliere de creație; petreceri tematice (Carnavalul Toamnei, Moș Nicolae, Petrecerea de Crăciun), serbarea zilelor de naștere ale copiilor.
Structura unei activități de grup:
1. Salutul
2. Prezentarea membrilor grupului: Fiecare copil și terapeut are o fotografie personală și, pe rând, fiecare copil va fi pus să se uite la fotografie și apoi la terapeut și să‐l salute: Bună,Denisa!
3. Explicarea sarcinilor. Împărțirea sarcinii în pași mici
4. Realizarea propriu‐zisă a activității.
5. Evaluarea rezultatelor activității: Evaluarea comportamentelor copiilor, recompensarea acestora.
Scopul acestor activități este acela de a face parte dintr‐un grup, de a socializa, de a se juca și crea împreună, de a‐și dezvolta abilitățile de comunicare și exprimare a propriilor trăiri.
Pentru a pune în aplicare acest proiect, asociația are o echipă formată din:
‐un coordonator de proiect;
‐un psiholog;
‐un psihopedagog;
‐voluntari din cadrul Facultății de Psihologie sau Psihopedagogie specială.
Fondurile strânse în cadrul acestui proiect vor fi destinate către:
‐acoperirea parțială a cheltuielilor salariale ale persoanelor implicate în proiect și cele privind închirierea spațiului în care ne desfășurăm activitatea;
‐organizarea de workshopuri interactive pentru părinți și specialiști;
‐amenajarea sălilor cu mochete colorate, mobilier nou și echipament de supraveghere video;
‐amenajarea unei grădini și alei senzoriale;
‐dotarea sălilor cu materiale de ultimă generație: tablete, laptop, tablă interactivă;
‐achiziționarea jucăriilor, jocurilor, cărților și a altor materiale educaționale;
‐realizarea de materiale proprii pe care le vom utiliza în cadrul activităților )materiale cu pictograme, printate și laminate).
CE REZULTATE PROMITEM?
Proiectul are ca scop principal stimularea limbajului, a creativității și imaginației copiilor cu autism, implicarea în grupuri de joc și socializare. Activitățile vor avea caracter educativ și recreativ și se vor desfășura la sediul asociației noastre, după programul școlar al copiilor incluzând și perioada vacanțelor școlare, atunci când nevoia unor astfel de activități este cu atât mai mare cu cât sarcina îngrijirii copiilor cu autism cade în totalitate pe umerii deja împovărați ai părinților.
Beneficiile integrării în activități recreative (care nu sunt relaționate cu terapia) pentru copiii cu autism:
‐generează copiilor cu autism plăcere în a duce la bun sfârșit activitatea;
‐creează un cerc de siguranță;
‐face posibilă socializarea spontană;
‐scade frustrarea și stresul;
‐crește stima de sine;
‐oferă posibilități infinite de a crea scenarii ludice.
CE VA SCHIMBA ACEST PROIECT ÎN TIMIȘOARA ȘI/SAU ÎMPREJURIMI?
Scopul acestor programe este să pregătim pentru comunitate tineri cu autism cât mai independenți cu putință. Copiii vor învăța să se comporte adecvat în diferite situații cotidiene, să răspundă adecvat la cerințe, să facă parte dintr‐un grup cu interese asemănătoare. În urma desfășurării activităților educative și recreative pe parcursul celor trei luni, copiii vor avea posibilitatea de a reuși să ducă anumite sarcini la bun sfârșit fără ajutor, iar acest lucru îi va ajuta și în viața de zi cu zi, acasă, la grădiniță sau la școală. În acest sens, vom încerca să găsim susținerea financiară necesară pentru ca aceste grupuri să continue cât mai mult timp și să extindem sfera beneficiarilor.
CE VOM FACE PENTRU CA PROIECTUL SĂ FIE UN SUCCES?
Pentru ca impactul proiectului să fie cât mai puternic,vom atrage voluntari care să participe în cadrul activităților de grup cu copiii, vom desfășura campanii de conștientizare și de informare asupra problematicii autismului atât online cât și prin apariții publice și vom susține diverse sesiuni informative și workshopuri interactive pentru părinți și pentru terapeuți sau cadre didactice.
ALTE ORGANIZAȚII, INSTITUȚII, GRUPURI CARE NE VOR SPRIJINI ÎN PROIECT
Vom stabili parteneriate la nivel local, cu diverse organizații:
‐Centrul Județean de Resurse și Asistență Educațională (CJRAE) Timiș,
‐diverse centre de educație incluzivă din Timișoara: CSEI Constantin Pufan, CSEI Neveanu.
Astfel, sfera beneficiarilor proiectului se va extinde și, pe lângă cei 14 copii cu autism implicați în proiect, vor beneficia de sprijin educațional, în jur de 40 de cadre didactice din învățământul special și special integrat, scopul nostru ca asociație fiind și acela de a sprijini integrarea și incluziunea copiilor cu autism în comunitate.
PARTICIPAREA LA TIMOTION 2017
Vom promova participarea la Timotion prin intermediul paginii asociației, a paginii noastre de facebook , a articolelor în presa locală.
INFORMAREA DONATORILOR
Donatorii vor fi informați în permanență de modul cum vor fi utilizate fondurile obținute la Timotion atât prin intermediul paginii asociației cât și prin rețeaua de socializare Facebook.
IMPLICAREA COMUNITĂȚII ÎN DERULAREA PROIECTULUI
Voluntarii vor fi implicați în diverse activități derulate pe parcursul proiectului:
‐amenajarea grădinii și aleii senzoriale;
‐amenajarea interioară a spațiului în care ne desfășurăm activitatea;
‐participarea la evenimente caritabile, de informare și conștientizare a comunității locale;
‐participarea în cadrul activităților de grup desfășurate cu copiii cu autism din asociație.
NEVOI DE FINANTARE PE CARE SPERATI SA LE ACOPERITI PRIN PARTICIPAREA LA TIMOTION
Obiectivul de strângere de fonduri prin TIMOTION este de minim 6200 lei dintr-un buget total de 13.000 lei, necesar pentru implementarea proiectului „Joacă-te cu mine, fii prietenul meu!”.
Ne propunem să distribuim fondurile strânse la TIMOTION după cum urmează:
- 2000 de lei vor merge către Resurse umane;
- 2500 de lei vor fi alocați acoperirii parțiale a chiriei;
- 1000 de lei vor merge către achiziționarea de materiale consumabile necesare în timpul activităților;
- 1000 de lei sunt necesari pentru amenajarea grădinii și a unei alei senzoriale;
- 500 de lei sunt alocați promovării, respectiv realizării de roll-up, flyere/pliante.